pokaz koszyk
Szukaj:
autor tytuł  24h
»
»
»
Jak pomagać (a nie szkodzić) uczniom ocenianiem szkolnym
książka:

Jak pomagać (a nie szkodzić) uczniom ocenianiem szkolnym

autor: Bolesław Niemierko

Dane szczegółowe:

Wydawca: SAW Smak Słowa
Rok wyd.: 2018
Oprawa: Miękka ze skrzydełka
Ilość stron: 260 s.
Wymiar: 125x205 mm
EAN: 9788365731708
ISBN: 9788365731708
Data: 2018-10-08
Cena: 21.71  Cena wydawcy: 29.90 zł Oszczędzasz: 8.19 do koszyka pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 1-3 dni

Jak pomagać (a nie szkodzić) uczniom ocenianiem szkolnym - opis wydawcy:

Ocenianie osiągnięć uczniów jest najtrudniejszym zadaniem nauczyciela.

Oczekiwania co do jakości oceniania w szkole są bardzo wysokie. Uczniowie, ich rodzice, władze szkolne i opinia publiczna chcą wierzyć, że nauczyciel uznaje wartość wszystkich swoich obowiązków, potrafi zdobyć pełną informację o wynikach nauczania i skutecznie unika jakichkolwiek uprzedzeń wobec uczniów. Niełatwo sprostać tym oczekiwaniom.

Ocena szkolna powinna być jednoznaczna dla wszystkich jej odbiorców. W ich poczuciu to symbol słowny lub liczbowy mówi jasno, czy cel został osiągnięty, natomiast potok słów ukrywa wartość uzyskanego wyniku.

Wielu uczniów potrzebuje sukcesów i zachęt, które mogłyby w nich obudzić zainteresowanie przedmiotem. Ocena, jak wiedzą nauczyciele, pełni dla nich funkcję głównego motywatora. To dotyczy zwłaszcza najmłodszych, niedojrzałych do samoregulacji, lecz motywacja jest chwiejna w każdym wieku i niezbędne bywają jej wzmocnienia z zewnątrz.

Oceniając osiągnięcia uczniów, nauczyciel ocenia zarazem swoją pracę. Zdaje więc sobie sprawę z tego, że osoby z zewnątrz mogą uznać niskie oceny uczniów za jego porażkę dydaktyczną, a wysokie oceny za brak należytych wymagań. Jedne i drugie obawy deformują ocenianie, zwężając jego skalę.

Te oraz inne zagadnienia związane z ocenianiem szkolnym będą przedmiotem tej książki. W gąszczu faktów, poglądów i ryzykownych zachowań pedagogów potrzebny jest psychologiczny poradnik oceniania. Autor wciąga czytelnika w dyskusję edukacyjną, która dotyczy wpływu nauczyciela na ucznia. Ocenianie daje szansę wzmocnienia tego wpływu, ale by to uzyskać, trzeba wiedzy i doświadczenia.

Poradnik jest przeznaczony dla wielu odbiorców:
psychologów, którzy będą mogli wykorzystać swoją wiedzę naukową do pogłębiania teorii i ulepszania praktyki oceniania szkolnego; nauczycieli, kandydatów i tych czynnych zawodowo, którzy zechcą wzbogacić swoje przygotowanie pedagogiczne o psychologiczne podstawy systemów oceniania osiągnięć uczniów; studentów pedagogiki poszukujących wiedzy, która może uzasadnić ich dążenie do rewizji tradycyjnych systemów oceniania szkolnego; wykładowców pedagogiki, którzy mogą chcieć porównać poglądy autora książki ze swoimi przekonaniami; członków komisji egzaminacyjnych, pragnących dokonać jasnego odróżnienia treści i funkcji egzaminu zewnętrznego od oceniania wewnątrzszkolnego; władz szkolnych i pracowników nadzoru pedagogicznego potrzebujących wsparcia w poszukiwaniu nowych rozwiązań w dziedzinie oceniania osiągnięć uczniów i nauczycieli.

Oceń, napisz recenzję/opinię [+]
  Bądź pierwszy - napisz opinię, recenzję!

Bolesław Niemierko - autor m.in.:

Kupujący tę pozycję zamówili również:

Pedagogika przedszkolna szansą - okładka książki
Pedagogika przedszkolna szansą na świadome budowanie... Lidia Kataryńczuk-Mania, Marzenna Magda-Adamowicz, Agnieszka Olczak (red.)
Pedagogika i profilaktyka społeczna. - okładka książki
Pedagogika i profilaktyka społeczna. Nowe wyzwania,... Mariusz Z. Jędrzejko, Adam Szwedzik (red.)
Cyfrowy tubylec w szkole-diagnozy - okładka książki
Cyfrowy tubylec w szkole-diagnozy i otwarcia Tom... Marzenna Nowicka, Joanna Dziekońska

Produkty podobne:

Skuteczna edukacja szkolna w kontekście - okładka książki
Skuteczna edukacja szkolna w kontekście zadań... Teresa Sokołowska-Dzioba, Dorota Pankowska
Rada szkoły - okładka książki
Rada szkoły Marek Mencel
Niedziela, 20 Stycznia 2019 roku.