pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Instrumenty zarządzania kryzysowego w przedsiębiorstwie turystycznym. Perspektywa organizacyjnego uczenia się

Autor książki:

Jarema Batorski

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Rok wyd.: 2013
Oprawa: miękka
Ilość stron: 182 s.
Wymiar: 176x250 mm
EAN: 9788323334644
ISBN: 978-83-233-3464-4
Data: 2013-02-15
Cena wydawcy: 37.80 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Monografia jest rezultatem badań nad zarządzaniem przedsiębiorstwem w sytuacji kryzysowej z punktu widzenia organizacyjnego uczenia się. Podjęte badania umożliwiły poszukiwanie niestandardowych sposobów i metod zarządzania przedsiębiorstwem w sytuacji kryzysowej. W procesie badawczym uprawomocniono analizy jakościowe jako współistotne z analizami ilościowymi. Pozwoliło to na aplikację zarządzania wiedzą i organizacyjnego uczenia się do przestrzeni biznesu turystycznego, sformułowanie i wykorzystanie metodyki paradoksów sytuacji kryzysowej w analizie przedsiębiorstw turystycznych, identyfikację modeli zarządzania w sytuacjach trudnych, a także zaproponowanie metodyki tworzenia potencjału do zarządzania kryzysowego oraz kreowania modeli biznesu przedsiębiorstwa uczącego się w kryzysie.

Książka "Instrumenty zarządzania kryzysowego w przedsiębiorstwie turystycznym. Perspektywa organizacyjnego uczenia się" - Jarema Batorski - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Książka posiada 182 stron i została wydana w 2013 r.

Spis treści:

Wstęp 7
1. Zarządzanie organizacją w kryzysie 11
1.1. Podejścia do zarządzania w kryzysie 11
1.2. Instrumenty zarządzania w sytuacji kryzysowej organizacji 23
1.3. Zarządzanie kryzysowe w polskich przedsiębiorstwach 31
2. Koncepcja organizacyjnego uczenia się 39
2.1. Pojęcie organizacyjnego uczenia się 39
2.2. Organizacyjne uczenie się jako dzielenie się założeniami 46
2.3. Procesy uczenia się i zarządzania wiedzą w polskich przedsiębiorstwach turystycznych 51
3. Paradoksy sytuacji kryzysowej i organizacyjnego uczenia się. Założenia badawcze 63
3.1. Istniejący stan wiedzy w zakresie tematu badań 63
3.2. Metodyka badań 69
4. Polski rynek turystyczny a globalny kryzys gospodarczy 75
4.1. Kryzys gospodarczy a branża turystyczna 75
4.2. Polski rynek turystyczny w okresie dekoniunktury 77
5. Analiza przypadków: uczenie się dla kryzysu czy kryzys dla uczenia się? 83
5.1. Przypadek Rainbow Tours 83
5.2. Przypadek PLL LOT 86
5.3. Przypadek uprowadzenia statku morskiego 88
5.4. Podsumowanie 94
6. Modele zarządzania w pensjonacie Villa Neve 97
6.1. Wprowadzenie 97
6.2. Postępowanie badawcze 98
6.3. Wyniki badań 99
6.4. Podsumowanie i rekomendacje 103
1. Zarządzanie organizacją w kryzysie
7. Zarządzanie kryzysowe w polskich przedsiębiorstwach turystycznych. Charakterystyka badań ilościowych 107
7.1. Podstawy metodyczne badań 107
7.2. Wyniki badań 113
7.3. Podsumowanie 126
8. Instrumenty zarządzania w sytuacji kryzysowej przedsiębiorstwa turystycznego: propozycje metodologiczne 129
8.1. Budowa zdolności do zarządzania kryzysowego 129
8.2. Projektowanie modelu biznesu przedsiębiorstwa uczącego się w kryzysie 134
Zakończenie 139
Spis rysunków 143
Spis tablic 145
Literatura 147
Załączniki 159
Załącznik 1 159
Załącznik 2 162
Załącznik 3 166
Załącznik 4 175
Summary 177