pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Informator statystyczny do dziejów społeczno-gospodarczych Galicji. Koleje żelazne w Galicji w latach 1847-1914

Autor książki:

Stanisław Szuro

Dane szczegółowe:
Wydawca: Historia Iagellonica
Rok wyd.: 1997
Ilość stron: 260 s.
Wymiar: 170x240 mm
EAN: 9788390644615
ISBN: 83-906446-1-4
Data:2001-01-07
Cena wydawcy: 21.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Ukazuje się 13-sty tom serii informatorów do dziejów społeczno-gospodarczych Galicji ". Dotychczasowe objęły znaczny obszar podstawowych zagadnień głównych dziedzin życia społecznego i gospodarczego Galicji doby autonomicznej, (ludność, rolnictwo, przemysł, transport wodny). Niniejszy tom stanowi kolejny i ważny, trzeba to podkreślić, krok naprzód. Powstanie bowiem i rozwój kolei żelaznej - wywarło jak udowodniono to w literaturze naukowej przedmiotu, ogromny wpływ na przemiany w życiu społeczno - gospodarczym Europy i innych krajów świata w XIX w. Był to wpływ dynamiczny, a równocześnie wielostronny, szczególnie w zakresie rozwoju cywilizacyjnego wielu krajów. Proces ten objął też - choć w różnym stopniu - ziemie podzielonej Polski, to jest poszczególne zabory. Jeśli chodzi o Galicję, powstanie i rozwój kolei żelaznej na jej terenie (do r. 1914) mimo niezwykle bogatej dokumentacji źródłowej oraz wielu drobniejszych prac z "literatury epoki" nie został dotychczas naukowo opracowany. Trud ten podjął autor niniejszego tomu Stanisław Szuro w swojej pracy doktoskiej pt.: "Powstanie i rozwój kolei żelaznych na terenie Galicji w latach 1847 - 1914 ". Niemniej bogactwo zachowanego i zebranego przez autora materiału źródłowego, (w tym głównie statystycznego) wykroczyło znacznie poza ramy pracy doktorskiej i to właśnie zdecydowało o słuszności opublikowania go w przyjętej dotąd formie Informatorów statystycznych. Całość tomu zgodnie z dotychczasową praktyką publikacji Informatorów została podzielona na dwie części. Na wstępie (p. I) autor zaznajamia czytelnika z zagadnieniem kolei żelaznych jako problemem badawczym ważnym dla historii społeczno-gospodarczej Galicji. Szczegółowe i krytyczne omówienie podstawy źródłowej publikacji zawiera kolejny punkt II części pierwszej, a punkt III-ci informuje o metodzie opracowania i prezentacji materiału statystycznego. I trzeba w tym miejscu podkreślić, że właśnie ta niezwykle bogata podstawa źródłowa na której się oparł i do której odwołuje się autor zadecydowała w dużym stopniu o merytorycznej konstrukcji tomu oraz opracowania i prezentacji materiału statystycznego. Materiał ten stanowi dominującą objętościowo część całej publikacji. Podstawowymi elementami jeśli chodzi o prezentację materiału statystycznego są poszczególne przedsiębiorstwa kolejowe o określonej nazwie odpowiadającej z reguły aktualnie funkcjonującej linii kolejowej będącej własnością określonego przedsiębiorstwa. W sumie autor objął dokumentacją i analizą statystyczną 28 przedsiębiorstw. Zestaw danych statystycznych w obrębie każdego przedsiębiorstwa, poza podstawowym elementem położenia i przebiegu linii kolejowych, dotyczy w większości prawnych i ekonomicznych aspektów będących wynikiem powstania i działalności przedsiębiorstwa, oraz funkcjonowania należących do niego linii kolejowych. Są to: dokumenty koncesyjne, właściciele przedsiębiorstwa, długość odcinków kolejowych należących do przedsiębiorstwa, nominalna wysokość kapitału zakładowego, wysokość zainwestowanego kapitału, stan taboru kolejowego, przewóz osób ogółem i według klasy miejsca zajmowanego w wagonach, przewóz towarów ogółem, roczne wpływy, roczne wydatki, roczny zysk przedsiębiorstwa. Taki układ stosowany konsekwentnie dla każdego przedsiębiorstwa sprawia, że operowanie systematycznie ujętymi danymi pozwala na wielorakie, zróżnicowane i porównywalne badania o charakterze bardziej globalnym i wyciągnięcie z nich ogólniejszych wniosków dotyczących rozwoju kolei żelaznej w Galicji w II połowie XIX w. (do r. 1914). Wiele z nich poszerza i pogłębia naszą wiedzę o dziejach gospodarczych tej części ziem polskich.

Książka "Informator statystyczny do dziejów społeczno-gospodarczych Galicji. Koleje żelazne w Galicji w latach 1847-1914" - Stanisław Szuro - Wydawnictwo Historia Iagellonica. Książka posiada 260 stron i została wydana w 1997 r.

Spis treści:

Spis treści
Przedmowa - Helena Madurowicz-Urbańska

CZĘŚĆ PIERWSZA
I. Koleje żelazne jako problem badawczy historii spoleczno-gospodarczej Galicji
II. Podstawa źródłowa pracy
III. Metoda opracowania i prezentacji materiału statystycznego

CZĘŚĆ DRUGA
Wykaz wykorzystanych źródeł
Wykaz skrótów użytych w tabelach statystycznych

SPIS TABEL:
I. Kolej Krakowsko - Górnośląska
TAB. l. Dokumenty koncesyjne przedsiębiorstwa
TAB. 2. Właściciele przedsiębiorstwa kolejowego
TAB. 3. Odcinki kolejowe należące do przedsiębiorstwa
TAB. 4. Długość (w kilometrach) linii kolejowych należących do przedsiębiorstwa wiatach 1847-1850
TAB. 5. Nominalna wartość kapitału zakładowego w latach 1847-1850
TAB. 6. Wartość zainwestowanego kapitału zakładowego
TAB. 7. Stan taboru kolejowego przedsiębiorstwa w roku 1850
TAB. 8. Przewóz osób ogółem kolejami przedsiębiorstwa
TAB. 9. Przewóz osób według klasy miejsca zajmowanego w wagonach
TAB. 10. Przewóz towarów ogółem kolejami przedsiębiorstwa
TAB. 11. Roczne wpływy przedsiębiorstwa
TAB. 12. Roczne wydatki przedsiębiorstwa
TAB. 13. Roczny zysk przedsiębiorstwa

II. Austriackie Koleje Państwowe (na terenie Galicji)
TAB. l. Dokumenty koncesyjne przedsiębiorstwa
TAB. 2. Właściciele przedsiębiorstwa kolejowego
TAB. 3. Odcinki kolejowe należące do przedsiębiorstwa w latach 1850 -1858
TAB. 3 a Odcinki kolejowe należące do przedsiębiorstwa w latach 1875-1914
TAB. 4. Długość (w kilometrach) linii kolejowych należących do przedsiębiorstwa wiatach 1880-1914
TAB. 5. Nominalna wartość kapitału zakładowego w latach 1847-1850
TAB. 6. Wartość zainwestowanego kapitału zakładowego
TAB. 7. Stan taboru kolejowego przedsiębiorstwa w roku 1850
TAB. 8. Przewóz osób ogółem kolejami przedsiębiorstwa
TAB. 9. Przewóz osób według klasy miejsca zajmowanego w wagonach
TAB. 10. Przewóz towarów ogółem kolejami przedsiębiorstwa
TAB. 11. Roczne wpływy przedsiębiorstwa
TAB. 12. Roczne wydatki przedsiębiorstwa
TAB. 13. Roczny zysk przedsiębiorstwa

III. Kolej Północna Cesarza Ferdynanda
TAB. l. Dokumenty koncesyjne przedsiębiorstwa
TAB. 2. Właściciele przedsiębiorstwa kolejowego
TAB. 3. Odcinki kolejowe należące do przedsiębiorstwa
TAB. 4. Długość (w kilometrach) linii kolejowych należących do przedsiębiorstwa w latach 1856-1906
TAB. 5. Nominalna wartość kapitału zakładowego w latach 1856-1906
TAB. 6. Wartość zainwestowanego kapitału zakładowego w latach 1876-1906
TAB. 7. Stan taboru kolejowego przedsiębiorstwa w latach 1862-1906
TAB. 8. Przewóz osób ogółem kolejami przedsiębiorstwa w latach 1856-1906
TAB. 9. Przewóz osób według klasy miejsca zajmowanego w wagonach w latach 1869-1906
TAB. 10. Przewóz towarów ogółem kolejami przedsiębiorstwa w latach 1856-1906
TAB. 11. Roczne wpływy przedsiębiorstwa w latach 1856-1906
TAB. 12. Roczne wydatki przedsiębiorstwa w latach 1856-1906
TAB. 13. Roczny zysk przedsiębiorstwa w latach 1856-1906

IV. Galicyjska Kolej Karola - Ludwika
TAB. l. Dokumenty koncesyjne przedsiębiorstwa
TAB. 2. Właściciele przedsiębiorstwa kolejowego
TAB. 3. Odcinki kolejowe należące do przedsiębiorstwa
TAB. 4. Długość (w kilometrach) linii kolejowych należących do przedsiębiorstwa w latach 1858-1891
TAB. 5. Nominalna wartość kapitału zakładowego
TAB. 6. Wartość zainwestowanego kapitału zakładowego w latach 1862-1891
TAB. 7. Stan taboru kolejowego przedsiębiorstwa w latach 1862-1891
TAB. 8. Przewóz osób ogółem w latach 1860-1891
TAB. 9. Przewóz osób według klasy miejsca zajmowanego w wagonach w latach 1862-1891
TAB. 10. Przewóz towarów ogółem w latach 1860-1891
TAB. 11. Roczne wpływy przedsiębiorstwa
TAB. 12. Roczne wydatki w latach 1860-1891
TAB. 13. Roczny zysk przedsiębiorstwa w latach 1860-1891

V. Kolej Żelazna Lwów - Czerniowce - Jassy
TAB. l. Dokumenty koncesyjne przedsiębiorstwa
TAB. 2. Właściciele przedsiębiorstwa kolejowego
TAB. 3. Odcinki kolejowe należące do przedsiębiorstwa
TAB. 4. Długość (w kilometrach) linii kolejowych należących do przedsiębiorstwa wiatach 1866-1889
TAB. 5. Nominalna wartość kapitału zakładowego
TAB. 6. Wartość zainwestowanego kapitału zakładowego w latach 1866-1887
TAB. 7. Stan taboru kolejowego przedsiębiorstwa w latach 1866-1888
TAB. 8. Przewóz osób ogółem w latach 1866-1887
TAB. 9. Przewóz osób według klasy miejsca zajmowanego w wagonach w latach 1866-1887
TAB. 10. Przewóz towarów ogółem w latach 1866-1881
TAB. 11. Roczne wpływy przedsiębiorstwa
TAB. 12. Roczne wydatki w latach 1866-1887
TAB. 13. Roczny zysk przedsiębiorstwa w latach 1866-1887

VI. Pierwsza Węgiersko - Galicyjska Kolej Żelazna
TAB. l. Dokumenty koncesyjne przedsiębiorstwa
TAB. 2. Właściciele przedsiębiorstwa kolejowego
TAB. 3. Odcinki kolejowe należące do przedsiębiorstwa
TAB. 4. Długość (w kilometrach) linii kolejowych należących do przedsiębiorstwa wiatach 1872-1892
TAB. 5. Nominalna wartość kapitału zakładowego
TAB. 6. Wartość zainwestowanego kapitału zakładowego w latach 1872-1887
TAB. 7. Stan taboru kolejowego przedsiębiorstwa w latach 1872-1888
TAB. 8. Przewóz osób ogółem w latach 1872-1888
TAB. 9. Przewóz osób według klasy miejsca zajmowanego w wagonach w latach 1872-1888
TAB. 10. Przewóz towarów ogółem w latach 1872-1888
TAB. 11. Roczne wpływy przedsiębiorstwa
TAB. 12. Roczne wydatki w latach 1872-1888
TAB. 13. Roczny zysk przedsiębiorstwa w latach 1872-1888

VII. Dniestrzańska Kolej Żelazna
TAB. l. Dokumenty koncesyjne przedsiębiorstwa
TAB. 2. Właściciele przedsiębiorstwa kolejowego
TAB. 3. Odcinki kolejowe należące do przedsiębiorstwa
TAB. 4. Długość (w kilometrach) linii kolejowych należących do przedsiębiorstwa wiatach 1872-1876
TAB. 5. Nominalna wartość kapitału zakładowego w roku 1874
TAB. 6. Wartość zainwestowanego kapitału zakładowego w latach 1872-1875
TAB. 7. Stan taboru kolejowego przedsiębiorstwa w latach 1872-1876
TAB. 8. Przewóz osób ogółem w latach 1873-1881
TAB. 9. Przewóz osób według klasy miejsca zajmowanego w wagonach w latach 1873-1881
TAB. 10. Przewóz towarów ogółem w latach 1873-1881
TAB. 11. Roczne wpływy przedsiębiorstwa w latach 1873-1881
TAB. 12. Roczne wydatki w latach 1873-1881
TAB. 13. Roczny zysk przedsiębiorstwa w latach 1873-1881

VIII. Kolej Arcyksięcia Albrechta
TAB. l. Dokumenty koncesyjne przedsiębiorstwa
TAB. 2. Właściciele przedsiębiorstwa kolejowego
TAB. 3. Odcinki kolejowe należące do przedsiębiorstwa
TAB. 4. Długość (w kilometrach) linii kolejowych należących do przedsiębiorstwa w latach 1873-1891
TAB. 5. Nominalna wartość kapitału zakładowego
TAB. 6. Wartość zainwestowanego kapitału zakładowego w latach 1874-1888
TAB. 7. Stan taboru kolejowego przedsiębiorstwa w latach 1874-1881
TAB. 8. Przewóz osób ogółem w latach 1874-1881
TAB. 9. Przewóz osób według klasy miejsca zajmowanego w wagonach w latach 1874-1881
TAB. 10. Przewóz towarów ogółem w latach 1874-1881
TAB. 11. Roczne wpływy przedsiębiorstwa w latach 1874-1881
TAB. 12. Roczne wydatki w latach 1874-1881
TAB. 13. Roczny zysk przedsiębiorstwa w latach 1874-1881

IX. Kolej Lokalna Dolina - Wygoda
TAB. l. Dokumenty koncesyjne przedsiębiorstwa
TAB. 2. Właściciele przedsiębiorstwa kolejowego
TAB. 3. Odcinki kolejowe należące do przedsiębiorstwa
TAB. 4. Długość (w kilometrach) linii kolejowych należących do przedsiębiorstwa w latach 1883-1914
TAB. 5. Nominalna wartość kapitału zakładowego w latach 1898-1912
TAB. 6. Wartość zainwestowanego kapitału zakładowego w latach 1891-1912
TAB. 7. Stan taboru kolejowego przedsiębiorstwa w latach 1898-1913
TAB. 8. Przewóz osób ogółem w latach 1898-1913
TAB. 9. Przewóz osób według klasy miejsca zajmowanego w wagonach w latach 1898-1913
TAB. 10. Przewóz towarów ogółem w latach 1890-1913
TAB. 11. Roczne wpływy przedsiębiorstwa w latach 1898-1913
TAB. 12. Roczne wydatki w latach 1898-1913
TAB. 13. Roczny zysk przedsiębiorstwa w latach 1898-1913

X. Kolomyjskie Koleje Lokalne
TAB. l. Dokumenty koncesyjne przedsiębiorstwa
TAB. 2. Właściciele przedsiębiorstwa kolejowego
TAB. 3. Odcinki kolejowe należące do przedsiębiorstwa
TAB. 4. Długość (w kilometrach) linii kolejowych należących do przedsiębiorstwa wiatach 1886-1914
TAB. 5. Nominalna wartość kapitału zakładowego w latach 1887-1912
TAB. 6. Wartość zainwestowanego kapitału zakładowego w lalach 1886-1912
TAB. 7. Stan taboru kolejowego przedsiębiorstwa w latach 1898-1913
TAB. 8. Przewóz osób ogółem w latach 1898-1913
TAB. 9. Przewóz osób według klasy miejsca zajmowanego w wagonach w latach 1898-1913
TAB. 10. Przewóz towarów ogółem w latach 1898-1913
TAB. 11. Roczne wpływy przedsiębiorstwa w latach 1898-1913
TAB. 12. Roczne wydatki w latach 1898-1913
TAB. 13. Roczny zysk przedsiębiorstwa w latach 1898-1913

XI. Kolej Żelazna Lwów - Bełżec (Tomaszów)
TAB. l. Dokumenty koncesyjne przedsiębiorstwa
TAB. 2. Właściciele przedsiębiorstwa kolejowego
TAB. 3. Odcinki kolejowe należące do przedsiębiorstwa
TAB. 4. Długość (w kilometrach) linii kolejowych należących do przedsiębiorstwa w latach 1887-1908
TAB. 5. Nominalna wartość kapitału zakładowego w latach 1898-1908
TAB. 6. Wartość zainwestowanego kapitału zakładowego w latach 1903-1908
TAB. 7. Stan taboru kolejowego przedsiębiorstwa w latach 1888-1908
TAB. 8. Przewóz osób ogółemw latach 1898-1908
TAB. 9. Przewóz osób według klasy miejsca zajmowanego w wagonach w latach 1888-1908
TAB. 10. Przewóz towarów ogółem w latach 1898-1908
TAB. 11. Roczne wpływy przedsiębiorstwa w latach 1898-1908
TAB. 12. Roczne wydatki w latach 1898-1908
TAB. 13. Roczny zysk przedsiębiorstwa w latach 1898-1908

XII. Kolej Lokalna Lwów - Jaworów
TAB. l. Dokumenty koncesyjne przedsiębiorstwa
TAB. 2. Właściciele przedsiębiorstwa kolejowego
TAB. 3. Odcinki kolejowe należące do przedsiębiorstwa
TAB. 4. Długość (w kilometrach) linii kolejowych należących do przedsiębiorstwa w latach 1895-1914
TAB. 5. Nominalna wartość kapitału zakładowego w latach 1903-1912
TAB. 6. Wartość zainwestowanego kapitału zakładowego w latach 1903-1912
TAB. 7. Stan taboru kolejowego przedsiębiorstwa w latach 1898-1913
TAB. 8. Przewóz osób ogółem w latach 1898-1913
TAB. 9. Przewóz osób według klasy miejsca zajmowanego w wagonach w latach 1898-1913
TAB. 10. Przewóz towarów ogółem w latach 1898-1913
TAB. 11. Roczne wpływy przedsiębiorstwa w latach 1898-1913
TAB. 12. Roczne wydatki w latach 1898-1913
TAB. 13. Roczny zysk przedsiębiorstwa w latach 1898-1913

XIII. Wschodniogalicyjskie Koleje Lokalne
TAB. l. Dokumenty koncesyjne przedsiębiorstwa
TAB. 2. Właściciele przedsiębiorstwa kolejowego
TAB. 3. Odcinki kolejowe należące do przedsiębiorstwa
TAB. 4. Długość (w kilometrach) linii kolejowych należących do przedsiębiorstwa w latach 1896-1914
TAB. 5. Nominalna wartość kapitału zakładowego w latach 1903-1912
TAB. 6. Wartość zainwestowanego kapitału zakładowego w latach 1903-1912
TAB. 7. Stan taboru kolejowego przedsiębiorstwa w latach 1898-1913
TAB. 8. Przewóz osób ogółem w latach 1898-1913
TAB. 9. Przewóz osób według klasy miejsca zajmowanego w wagonach w latach 1898-1913
TAB. 10. Przewóz towarów ogółem w latach 1898-1913
TAB. 11. Roczne wpływy przedsiębiorstwa w latach 1898-1913
TAB. 12. Roczne wydatki w latach 1898-1913
TAB. 13. Roczny zysk przedsiębiorstwa w latach 1898-1913
TAB. 13 a. Kwoty uzyskane przez przedsiębiorstwo z budżetu państwa, w ramach państwowych gwarancji poziomu zysku w latach 1899-1913

XIV. Kolej Lokalna Tłumacz Pałahicze - Thimacz Miasto
TAB. l. Dokumenty koncesyjne przedsiębiorstwa
TAB. 2. Właściciele przedsiębiorstwa kolejowego
TAB. 3. Odcinki kolejowe należące do przedsiębiorstwa
TAB. 4. Długość (w kilometrach) linii kolejowych należących do przedsiębiorstwa w latach 1896-1914
TAB. 5. Nominalna wartość kapitału zakładowego
TAB. 6. Wartość zainwestowanego kapitału zakładowego w latach 1903-1912
TAB. 7. Stan taboru kolejowego przedsiębiorstwa
TAB. 8. Przewóz osób ogółem w latach 1907-1913
TAB. 9. Przewóz osób według klasy miejsca zajmowanego w wagonach w latach 1907-1913
TAB. 10. Przewóz towarów ogółem w latach 1898-1913
TAB. 11. Roczne wpływy przedsiębiorstwa w latach 1907-1913
TAB. 12. Roczne wydatki w latach 1898-1913
TAB. 13. Roczny zysk przedsiębiorstwa w latach 1898-1913

XV. Kolej Lokalna Borki Wielkie - Grzymatów
TAB. l. Dokumenty koncesyjne przedsiębiorstwa
TAB. 2. Właściciele przedsiębiorstwa kolejowego
TAB. 3. Odcinki kolejowe należące do przedsiębiorstwa
TAB. 4. Długość (w kilometrach) linii kolejowych należących do przedsiębiorstwa wiatach 1897-1914
TAB. 5. Nominalna wartość kapitału zakładowego w latach 1898-1912
TAB. 6. Wartość zainwestowanego kapitału zakładowego w latach 1901-1912
TAB. 7. Stan taboru kolejowego przedsiębiorstwa w latach 1898-1913
TAB. 8. Przewóz osób ogółem w latach 1898-1913
TAB. 9. Przewóz osób według klasy miejsca zajmowanego w wagonach w latach 1898-1913
TAB. 10. Przewóz towarów ogółem w latach 1898-1913
TAB. 11. Roczne wpływy przedsiębiorstwa w latach 1898-1913
TAB. 12. Roczne wydatki wiatach 1898-1913
TAB. 13. Roczny zysk przedsiębiorstwa w latach 1898-1913

XVI. Kolej Lokalna Trzebinia - Skawce TAB. l. Dokumenty koncesyjne przedsiębiorstwa
TAB. 2. Właściciele przedsiębiorstwa kolejowego
TAB. 3. Odcinki kolejowe należące do przedsiębiorstwa
TAB. 4. Długość (w kilometrach) linii kolejowych należących do przedsiębiorstwa wiatach 1899-1914
TAB. 5. Nominalna wartość kapitału zakładowego w latach 1899-1912
TAB. 6. Wartość zainwestowanego kapitału zakładowego w latach 1903-1912
TAB. 7. Stan taboru kolejowego przedsiębiorstwa w latach 1899-1913
TAB. 8. Przewóz osób ogółem w latach 1899-1913
TAB. 9. Przewóz osób według klasy miejsca zajmowanego w wagonach w latach 1898-1913
TAB. 10. Przewóz towarów ogółem w latach 1899-1913
TAB. 11. Roczne wpływy przedsiębiorstwa w latach 1899-1913
TAB. 12. Roczne wydatki w latach 1899-1913
TAB. 13. Roczny zysk przedsiębiorstwa w latach 1899-1913

XVII. Kolej Żelazna Chabówka - Zakopane
TAB. l. Dokumenty koncesyjne przedsiębiorstwa
TAB. 2. Właściciele przedsiębiorstwa kolejowego
TAB. 3. Odcinki kolejowe należące do przedsiębiorstwa
TAB. 4. Długość (w kilometrach) linii kolejowych należących do przedsiębiorstwa w latach 1899-1914
TAB. 5. Nominalna wartość kapitału zakładowego w latach 1899-1912
TAB. 6. Wartość zainwestowanego kapitału zakładowego w latach 1901-1912
TAB. 7. Stan taboru kolejowego przedsiębiorstwa w latach 1899-1913
TAB. 8. Przewóz osób ogółem w lalach 1899-1913
TAB. 9. Przewóz osób według klasy miejsca zajmowanego w wagonach w latach 1899-1913
TAB. 10. Przewóz towarów ogółem w latach 1899-1913
TAB. 11. Roczne wpływy przedsiębiorstwa w latach 1899-1913
TAB. 12. Roczne wydatki w latach 1899-1913
TAB. 13. Roczny zysk przedsiębiorstwa w latach 1899-1913

XVIII. Kolej Lokalna Delatyn - Kołomyja - Stefanówka
TAB. l. Dokumenty koncesyjne przedsiębiorstwa
TAB. 2. Właściciele przedsiębiorstwa kolejowego
TAB. 3. Odcinki kolejowe należące do przedsiębiorstwa
TAB. 4. Długość (w kilometrach) linii kolejowych należących do przedsiębiorstwa w latach 1899-1914
TAB. 5. Nominalna wartość kapitału zakładowego w latach 1899-1912
TAB. 6. Wartość zainwestowanego kapitału zakładowego w latach 1901-1912
TAB. 7. Stan taboru kolejowego przedsiębiorstwa w latach 1899-1913
TAB. 8. Przewóz osób ogółem w latach 1899-1913
TAB. 9. Przewóz osób według klasy miejsca zajmowanego w wagonach w latach 1899-1913
TAB. 10. Przewóz towarów ogółem w latach 1899-1913
TAB. 11. Roczne wpływy przedsiębiorstwa w latach 1899-1913
TAB. 12. Roczne wydatki w latach 1899-1913
TAB. 13. Roczny zysk przedsiębiorstwa w latach 1899-1913

XIX. Kolej Lokalna Kraków - Kocmyrzów
TAB. l. Dokumenty koncesyjne przedsiębiorstwa
TAB. 2. Właściciele przedsiębiorstwa kolejowego
TAB. 3. Odcinki kolejowe należące do przedsiębiorstwa
TAB. 4. Długość (w kilometrach) linii kolejowych należących do przedsiębiorstwa w latach 1899-1914
TAB. 5. Nominalna wartość kapitału zakładowego w latach 1899-1912
TAB. 6. Wartość zainwestowanego kapitału zakładowego w latach 1901-1912
TAB. 7. Stan taboru kolejowego przedsiębiorstwa w latach 1899-1913
TAB. 8. Przewóz osób ogółem w latach 1899-1913
TAB. 9. Przewóz osób według klasy miejsca zajmowanego w wagonach w latach 1899-1913
TAB. 10. Przewóz towarów ogółem w latach 1899-1913
TAB. 11. Roczne wpływy przedsiębiorstwa w latach 1899-1913
TAB. 12. Roczne wydatki w latach 1899-1913
TAB. 13. Roczny zysk przedsiębiorstwa w latach 1899-1913
TAB. 13 a. Kwoty uzyskane przez przedsiębiorstwo z budżetu państwa, w ramach państwowych gwarancji poziomu zysku w latach 1899-1913

XX. Kolej Lokalna Pilą - Jaworzno
TAB. l. Dokumenty koncesyjne przedsiębiorstwa
TAB. 2. Właściciele przedsiębiorstwa kolejowego
TAB. 3. Odcinki kolejowe należące do przedsiębiorstwa
TAB. 4. Długość (w kilometrach) linii kolejowych należących do przedsiębiorstwa w latach 1900-1914
TAB. 5. Nominalna wartość kapitału zakładowego w latach 1900-1912
TAB. 6. Wartość zainwestowanego kapitału zakładowego w latach 1903-1912
TAB. 7. Stan tabom kolejowego przedsiębiorstwa w latach 1900-1913
TAB. 8. Przewóz osób ogółem w latach 1900-1913
TAB. 9. Przewóz osób według klasy miejsca zajmowanego w wagonach w latach 1900-1913
TAB. 10. Przewóz towarów ogółem w latach 1900-1913
TAB. 11. Roczne wpływy przedsiębiorstwa w latach 1900-1913
TAB. 12. Roczne wydatki w latach 1900-1913
TAB. 13. Roczny zysk przedsiębiorstwa w latach 1900-1913

XXI. Kolej Żelazna Nowy Targ - Sucha Hora
TAB. l. Dokumenty koncesyjne przedsiębiorstwa
TAB. 2. Właściciele przedsiębiorstwa kolejowego
TAB. 3. Odcinki kolejowe należące do przedsiębiorstwa
TAB. 4. Długość (w kilometrach) linii kolejowych należących do przedsiębiorstwa wiatach 1904-1914
TAB. 5. Nominalna wartość kapitału zakładowego w latach 1907-1912
TAB. 6. Wartość zainwestowanego kapitału zakładowego w latach 1908-1912
TAB. 7. Stan taboru kolejowego przedsiębiorstwa w latach 1908-1913
TAB. 8. Przewóz osób ogółem w latach 1908-1913
TAB. 9. Przewóz osób według klasy miejsca zajmowanego w wagonach w latach 1908-1913
TAB. 10. Przewóz towarów ogółem w latach 1908-1913
TAB. 11. Roczne wpływy przedsiębiorstwa w latach 1908-1913
TAB. 12. Roczne wydatki w latach 1908-1913
TAB. 13. Roczny zysk przedsiębiorstwa w latach 1908-1913

XXIL Wąskotorowa Kolej Lokalna Przeworsk - Dynów
TAB. l. Dokumenty koncesyjne przedsiębiorstwa
TAB. 2. Właściciele przedsiębiorstwa kolejowego
TAB. 3. Odcinki kolejowe należące do przedsiębiorstwa
TAB. 4. Długość (w kilometrach) linii kolejowych należących do przedsiębiorstwa w latach 1904-1914
TAB. 5. Nominalna wartość kapitału zakładowego w latach 1904-1912
TAB. 6. Wartość zainwestowanego kapitału zakładowego w latach 1904-1912
TAB. 7. Stan taboru kolejowego przedsiębiorstwa w latach 1904-1913
TAB. 8. Przewóz osób ogólemw latach 1904-1913
TAB. 9. Przewóz osób według klasy miejsca zajmowanego w wagonach w latach 1904-1913
TAB. 10. Przewóz towarów ogółem w latach 1904-1913
TAB. 11. Roczne wpływy przedsiębiorstwa w latach 1904-1913
TAB. 12. Roczne wydatki w latach 1904-1913
TAB. 13. Roczny zysk przedsiębiorstwa w latach 1904-1913

XXIIŁ Kolej Lokalna Tarnów - Szczuciu
TAB. l. Dokumenty koncesyjne przedsiębiorstwa
TAB. 2. Właściciele przedsiębiorstwa kolejowego
TAB. 3. Odcinki kolejowe należące do przedsiębiorstwa
TAB. 4. Długość (w kilometrach) linii kolejowych należących do przedsiębiorstwa w latach 1906-1914
TAB. 5. Nominalna wartość kapitału zakładowego wiatach 1907-1912
TAB. 6. Wartość zainwestowanego kapitału zakładowego w latach 1907-1912
TAB. 7. Stan taboru kolejowego przedsiębiorstwa w latach 1906-1913
TAB. 8. Przewóz osób ogółem w latach 1906-1913
TAB. 9. Przewóz osób według klasy miejsca zajmowanego w wagonach w latach 1906-1913
TAB. 10. Przewóz towarów ogółem w latach 1906-1913
TAB. 11. Roczne wpływy przedsiębiorstwa w latach 1906-1913
TAB. 12. Roczne wydatki w latach 1906-1913
TAB. 13. Roczny zysk przedsiębiorstwa w latach 1906-1913

XXIV. Kolej Lokalna Tarnopol - Zbaraż
TAB. l. Dokumenty koncesyjne przedsiębiorstwa
TAB. 2. Właściciele przedsiębiorstwa kolejowego
TAB. 3. Odcinki kolejowe należące do przedsiębiorstwa
TAB. 4. Długość (w kilometrach) linii kolejowych należących do przedsiębiorstwa w latach 1906-1914
TAB. 5. Nominalna wartość kapitału zakładowego w latach 1906-1912
TAB. 6. Wartość zainwestowanego kapitału zakładowego w latach 1906-1912
TAB. 7. Stan taboru kolejowego przedsiębiorstwa w latach 1906-1913
TAB. 8. Przewóz osób ogółem w latach 1906-1913
TAB. 9. Przewóz osób według klasy miejsca zajmowanego w wagonach w latach 1906-1913
TAB. 10. Przewóz towarów ogółem w latach 1906-1913
TAB. 11. Roczne wpływy przedsiębiorstwa w latach 1906-1913
TAB. 12. Roczne wydatki w latach 1906-1913
TAB. 13. Roczny zysk przedsiębiorstwa w latach 1906-1913

XXV. Kolej Lokalna Lwów - Podhajce
TAB. l. Dokumenty koncesyjne przedsiębiorstwa
TAB. 2. Właściciele przedsiębiorstwa kolejowego
TAB. 3. Odcinki kolejowe należące do przedsiębiorstwa
TAB. 4. Długość (w kilometrach) linii kolejowych należących do przedsiębiorstwa w lalach 1908-1914
TAB. 5. Nominalna wartość kapitału zakładowego w latach 1908-1912
TAB. 6. Wartość zainwestowanego kapitału zakładowego w latach 1908-1912
TAB. 7. Stan taboru kolejowego przedsiębiorstwa w latach 1908-1913
TAB. 8. Przewóz osób ogółem w latach 1908-1913
TAB. 9. Przewóz osób według klasy miejsca zajmowanego w wagonach w latach 1908-1913
TAB. 10. Przewóz towarów ogółem w latach 1908-1913
TAB. 11. Roczne wpływy przedsiębiorstwa w latach 1906-1913
TAB. 12. Roczne wydatki w latach 1908-1913
TAB. 13. Roczny zysk przedsiębiorstwa w latach 1908-1913

XXVI Kolej Lokalna Lwów - Stojanów
TAB. l. Dokumenty koncesyjne przedsiębiorstwa
TAB. 2. Właściciele przedsiębiorstwa kolejowego
TAB. 3. Odcinki kolejowe należące do przedsiębiorstwa
TAB. 4. Długość (w kilometrach) linii kolejowych należących do przedsiębiorstwa w latach 1910-1914
TAB. 5. Nominalna wartość kapitału zakładowego w latach 1910-1912
TAB. 6. Wartość zainwestowanego kapitału zakładowego w latach 1910-1912
TAB. 7. Stan taboru kolejowego przedsiębiorstwa w latach 1910-1913
TAB. 8. Przewóz osób ogółem w latach 1910-1913
TAB. 9. Przewóz osób według klasy miejsca zajmowanego w wagonach w latach 1910-1913
TAB. 10. Przewóz towarów ogółem w latach 1910-1913
TAB. 11. Roczne wpływy przedsiębiorstwa w latach 1910-1913
TAB. 12. Roczne wydatki w latach 1910-1913
TAB. 13. Roczny zysk przedsiębiorstwa w latach 1910-1913

XXVTL Kolej Lokalna Muszyna - Krynica
TAB. l. Dokumenty koncesyjne przedsiębiorstwa
TAB. 2. Właściciele przedsiębiorstwa kolejowego
TAB. 3. Odcinki kolejowe należące do przedsiębiorstwa
TAB. 4. Długość (w kilometrach) linii kolejowych należących do przedsiębiorstwa w latach 1911-1914
TAB. 5. Nominalna wartość kapitału zakładowego w latach 1911-1913
TAB. 6. Wartość zainwestowanego kapitału zakładowego w latach 1911-1913
TAB. 7. Stan taboru kolejowego przedsiębiorstwa w latach 1911-1913
TAB. 8. Przewóz osób ogółem w latach 1911-1913
TAB. 9. Przewóz osób według klasy miejsca zajmowanego w wagonach w latach 1911-1913
TAB. 10. Przewóz towarów ogółem w latach 1911-1913
TAB. 11. Roczne wpływy przedsiębiorstwa w latach 1911-1913
TAB. 12. Roczne wydatki w latach 1911-1913
TAB. 13. Roczny zysk przedsiębiorstwa w latach 1911-1913

XXVIII. Kolej Lokalna Drohobycz - Truskawiec
TAB. l. Dokumenty koncesyjne przedsiębiorstwa
TAB. 2. Właściciele przedsiębiorstwa kolejowego
TAB. 3. Odcinki kolejowe należące do przedsiębiorstwa
TAB. 4. Długość (w kilometrach) linii kolejowych należących do przedsiębiorstwa w latach 1912-1914
TAB. 5. Nominalna wartość kapitału zakładowego w latach 1912-1913
TAB. 6. Wartość zainwestowanego kapitału zakładowego w latach 1912-1913
TAB. 7. Stan taboru kolejowego przedsiębiorstwa w latach 1912-1913
TAB. 8. Przewóz osób ogółem w latach 1912-1913
TAB. 9. Przewóz osób według klasy miejsca zajmowanego w wagonach w latach 1912-1913
TAB. 10. Przewóz towarów ogółem w latach 1912-1913
TAB. 11. Roczne wpływy przedsiębiorstwa w latach 1911-1913
TAB. 12. Roczne wydatki w latach 1912-1913
TAB. 13. Roczny zysk przedsiębiorstwa w latach 1912-1913