pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Informacja - dobro publiczne czy prywatne?

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego
Rok wyd.: 2016
Oprawa: miękka
Ilość stron: 222 s.
Wymiar: 165x235 mm
EAN: 9788373956827
ISBN: 978-83-7395-682-7
Data: 2016-05-20
Cena wydawcy: 18.90 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Celem monografii jest przedstawienie aktualnych tendencji pozwalających scharakteryzować informację jako dobro, a także jej rosnące znaczenie w gospodarce i społeczeństwie. Wiele podstawowych cech informacji predestynuje ją do kategorii dó publicznych. Zarazem jednak tzw. produkty informacyjne mają wszelkie cechy dó prywatnych i jako takie występują na rynkach informacji. Wobec tego rodzi się wiele pytań: Jaką naturę ma informacja? Czy powinniśmy ją traktować jako dobro publiczne, czy jako dobro prywatne? Jakie czynniki bądź procesy o tym decydują? W jaki sposób informacja oddziałuje na rynki oraz na rozwój społeczeństw? Czy możliwa jest ocena jakości informacji? Jak zabezpieczyć informacje w Internecie? Pytania te stały się punktem wyjścia monografii, w której zawarto prace przedstawicieli wielu znaczących ośrodków akademickich i innych środowisk.

Praca jest adresowana do ekonomistów, bibliotekarzy, prawników, medioznawców, publicystów oraz wszystkich, którzy interesują się problemami związanymi z obecną rolą i znaczeniem informacji w społeczeństwach.

Książka "Informacja - dobro publiczne czy prywatne?" - Adam Czerwiński, Anna Jandziak, Marcin Krzesaj (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego. Książka posiada 222 stron i została wydana w 2016 r.