pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Igrzyska Olimpijskie w mediach masowych 1948-1984

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej
Rok wyd.: 2016
Oprawa: miękka
Ilość stron: 192 s.
Wymiar: 170x238 mm
EAN: 9788377848371
ISBN: 978-83-7784-837-1
Data: 2016-08-31
28.24 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis książki:

Po przedwojennym czasie "romantycznych olimpiad" powojenne stadiony i areny olimpijskie były coraz częściej miejscem rywalizacji nie tylko sportowej. Areny igrzysk zaczęły służyć także jako przestrzeń do manifestacji konfliktów społecznych i politycznych, zwłaszcza w związku z odzyskiwaniem wolności przez dawne państwa kolonialne, powstaniem Izraela, przejawami rasizmu i - oczywiście - "zimną wojną". Poza aspektem sportowym i społeczno-politycznym na kształt i charakter olimpiad tamtego czasu wpływał także aspekt technologiczny. Na większości tych zawodów największe znaczenie miała już telewizja, choć i radio, i prasa dzielnie broniły swojego terytorium. Oddajemy w ręce Czytelników drugi tom trylogii olimpijskiej, w którym badacze z różnych ośrodków akademickich i specjaliści w różnych dziedzinach łączą się w refleksji nad medialnym fenomenem igrzysk olimpijskich, udowadniając, że starożytna idea widowiska sportowego wskrzeszona przez barona Pierre a de Coubertina fascynuje nieprzerwanie od ponad stu lat, a emocje związane z rywalizacją pozostają żywe, także dzięki przekazom medialnym.

Książka "Igrzyska Olimpijskie w mediach masowych 1948-1984" - praca zbiorowa - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej. Książka posiada 192 stron i została wydana w 2016 r. Cena 28.24 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.