pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Efektywność problemowego nauczania i uczenia się biologii człowieka i zachowania zdrowia

Autor książki:

Eleonora Bobrzyńska

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie
Rok wyd.: 2008
Ilość stron: 364 s.
Wymiar: 176x250 mm
EAN: 9788372715043
ISBN: 978-83-7271-504-3
Data: 2009-03-03
Cena wydawcy: 33.79 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Praca stanowi wartościowe opracowanie dla teorii oraz praktyki dydaktyki biologii człowieka i wychowania prozdrowotnego. W części teoretycznej Autorka dokonuje krytycznego przeglądu głównych założeń podstaw nauczania–uczenia się problemowego z punktu widzenia dydaktyki ogólnej, pedagogiki i psychologii. Badania empiryczne, prowadzone w latach 1980–2002 miały nie tylko ukazać skuteczność problemowego nauczania i uczenia się biologii człowieka i zachowania zdrowia, ale i zbadać, w jakim stopniu i w jaki sposób nauczyciele biologii i przyrody stosują zasady problemowego uczenia się i nauczania w praktyce szkolnej. Analiza wyników potwierdziła ustalone wcześniej hipotezy, że problemowe nauczanie podnosi efektywność kształcenia w zakresie rozumienia i zapamiętywania wiadomości oraz nabywania umiejętności praktycznych i operacji myślowych.
Cennym uzupełnieniem pracy jest obszerny Aneks, zawierający przykłady struktur wybranych lekcji problemowych oraz wzory testów z zakresu biologii człowieka i zachowania zdrowia.

Książka "Efektywność problemowego nauczania i uczenia się biologii człowieka i zachowania zdrowia" - Eleonora Bobrzyńska - Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Książka posiada 364 stron i została wydana w 2008 r.