pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym

Dane szczegółowe:
Wydawca: Bliżej przedszkola
Rok wyd.: 2022
Oprawa: miękka
Ilość stron: 200 s.
Wymiar: 17x24 mm
EAN: 9788367101455
ISBN: 978-83-67101-45-5
Data: 2022-12-05
Cena wydawcy: 49.52 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Ta publikacja bogaty zbiór doświadczenia zdobytego przez Autorki w trakcie wieloletniej praktyki psychologicznej w pracy z dziećmi przedszkolnymi i nauczycielami, oparty dodatkowo o fachową literaturę z zakresu psychologii i pedagogiki. Jest zachętą do indywidualnego traktowania każdego dziecka i uwrażliwia na konieczność postrzegania go w szerszym kontekście uwarunkowań biologicznych i środowiskowych. W jaki sposób ta publikacja pomoże nauczycielom

- przybliży pojęcie i metody diagnozy funkcjonalnej;

- uporządkuje wiedzę z zakresu prawidłowości i rozwoju dziecka w poszczególnych sferach;

- rozwinie umiejętności konstruowania prób diagnostycznych do oceny rozwoju dziecka;

- omówi ogólne zasady dotyczące organizowania działań wspierających rozwój dziecka;

- przedstawi zagadnienia dotyczące planowania terapii i doboru odpowiednich ćwiczeń;

- pokaże, jak można organizować działania wspierające w sposób praktyczny, krok po kroku.

W aneksie oraz na płycie CD dołączonej do książki zamieszczone zostały gotowe arkusze diagnostyczne z podziałem na sfery dla poszczególnych etapów wiekowych. Nauczyciel może z nich skorzystać, wykorzystując tylko interesujące go zakresy, np. wybrać zadania do oceny wyłącznie jednej lub dwóch, czy trzech sfer. Może też wybierać zadania dla dzieci młodszych lub starszych – odpowiednio do potrzeb i stawianych sobie pytań diagnostycznych.

***

Z recenzji prof. zwycz. dr hab. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej:Do zakresu obowiązków nauczycieli przedszkola należy – oprócz wychowania i kształcenia – wspomaganie rozwoju psychoruchowego dzieci, korygowanie ewentualnych deficytów oraz rozwijanie uzdolnień młodszych i starszych przedszkolaków. Wymaga to niebanalnej wiedzy i umiejętności, a także dobrego rozeznania w obowiązujących rozporządzeniach władz oświatowych. Pomoże w tym książka Karoliny Skarbek i Irminy Wrońskiej. Zawiera bowiem omówienie ważniejszych zakresów i form pomocy psychologicznej i pedagogicznej w placówkach wychowania przedszkolnego. Ponieważ nie sposób w jednej publikacji omówić tak obszernej wiedzy, Autorki podają dokładne dane, gdzie Czytelnik znajdzie potrzebne informacje oraz scenariusze przydatne w diagnozie i terapii dzieci. W książce znajdują się też wzory arkuszy diagnostycznych i szczegółowe wskazówki, jak z nich korzystać. Dlatego rekomenduję tę książkę studentom i nauczycielom, a także innym specjalistom, którzy na co dzień zajmują się przedszkolakami.

Książka "Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym" - praca zbiorowa - oprawa miękka - Wydawnictwo Bliżej przedszkola. Książka posiada 200 stron i została wydana w 2022 r.