pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Czwarty stan. Media masowe w pejzażu społecznym Wielkiej Brytanii

Autor książki:

Janusz W. Adamowski

Dane szczegółowe:
Wydawca: ASPRA-JR
Rok wyd.: 2006
Oprawa: twarda
Ilość stron: 366 s.
Wymiar: 150x200 mm
EAN: 9788389964830
ISBN: 83-8996-483-X
Data: 2012-03-29
Cena wydawcy: 47.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Terminczwarta władza", zdaniem wielu osób, lepiej oddaje istotę znaczenia mediów masowych w życiu społeczeństw, aniżeli pojęcieczwarty stan", od którego przecież wszystko się zaczęło.

To angielski myśliciel Edmund Burke (1729-1797), publicysta, filozof i polityk, od 1765 roku członek Izby Gmin, początkowo zwolennik wigów, a potem torysów, uznawany za jednego z ojców ideologii konserwatywnej, wprowadził ten termin do publicznego użytku. W 1774 roku, wygłaszając przemówienie w parlamencie, zwrócił się do zebranych tymi oto słowami:W parlamencie są reprezentowane trzy stany; ale tam, w loży prasowej zasiada czwarty stan, dalece ważniejszy, aniżeli wszystkie pozostałe".

Publikacja powstała we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.

Książka "Czwarty stan. Media masowe w pejzażu społecznym Wielkiej Brytanii" - Janusz W. Adamowski - oprawa twarda - Wydawnictwo ASPRA-JR. Książka posiada 366 stron i została wydana w 2006 r.