pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:
 
Księgarnia »
Książki »
»
Bezpośrednia pomoc publiczna dla przedsiębiorców. Doświadczenia nowo...
książka:

Bezpośrednia pomoc publiczna dla przedsiębiorców. Doświadczenia nowo powstałych przedsiębiorstw

Dane szczegółowe:
Wydawca: CeDeWu
Rok wyd.: 2020
Oprawa: miękka
Ilość stron: 194 s.
Wymiar: 165x235 mm
EAN: 9788381023337
ISBN: 978-83-8102-333-7
Data: 2020-05-15
40.30  50.00  9.7 do koszyka pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 1-3 dni

Bezpośrednia pomoc publiczna dla przedsiębiorców. Doświadczenia nowo powstałych przedsiębiorstw - Agnieszka Mazurek-Czarnecka - opis książki:

Przedsiębiorca, prowadząc działalność gospodarczą, działa na własny rachunek ponosząc odpowiedzialność finansową. Jednak powstawanie i funkcjonowanie przedsiębiorstw to nie tylko interes prywatny, gospodarczy czy ekonomiczny. To także interes społeczny - zatrudnianie pracowników, zaspokajanie potrzeb, zasilanie budżetów publicznych, zwiększanie bazy kredytowej banków.

Nowo powstające przedsiębiorstwa są szczególnymi adresatami pomocy publicznej. W Polsce, podobnie jak i w innych krajach, zbudowano strukturę instytucjonalną, umożliwiającą nowo powstającym przedsiębiorstwom wnioskowanie o pomoc publiczną i uzyskiwanie jej. W tym celu przedsiębiorcy mogą się ubiegać o aktywne formy pomocy publicznej, takie jak dotacje czy preferencyjne pożyczki.

Potrzeba pomocy publicznej ma wiele uzasadnień. Wzmagana jest ona jednak przez kryzys ekonomiczno-finansowy, ten miniony i ten aktualnie rozpoczynający się. W stosowaniu bezpośredniej pomocy publicznej dla nowo powstających przedsiębiorstw niezbędne są wnioski i doświadczenia z korzystania z niej w poprzednich okresach. Monografia zawiera zasób takich wniosków i doświadczeń oraz wyników badań niespotykanych dotąd w innych publikacjach.

W książce Autorka stara się pomóc przedsiębiorcom podejmującym decyzje o utworzeniu przedsiębiorstwa znaleźć odpowiedzi na wiele pytań, a w szczególności:
- Czym jest pomoc publiczna
- Co to jest bezpośrednia pomoc publiczna
- Jakie są procedury i zasady ubiegania się o pomoc publiczną
- Jak oceniać szanse i skuteczność pomocy publicznej
- Jak oceniać czas życia przedsiębiorstwa bez pomocy publicznej i z pomocą publiczną
- Jakie doświadczenia badanych przedsiębiorców warto zastosować we własnych staraniach o pomoc publiczną
- Jakie cechy przedsiębiorcy wspomagają trwałość przedsiębiorstwa
- Jakie rodzaje działalności gospodarczej - jakie branże produkcji i usług dają większe szanse na dłuży czas przeżywalności przedsiębiorstwa

Książka „Bezpośrednia pomoc publiczna dla przedsiębiorców. Doświadczenia nowo powstałych przedsiębiorstw” - oprawa miękka - Wydawnictwo CeDeWu.

Książka posiada 194 stron i została wydana w 2020 r.

Oceń, napisz recenzję/opinię [+]
  Bądź pierwszy - napisz opinię, recenzję o książce "Bezpośrednia pomoc publiczna dla przedsiębiorców. Doświadczenia nowo..."
Produkty podobne:
Przedsiębiorstwa użyteczności publicznej - okładka książki
Przedsiębiorstwa użyteczności publicznej Józefa Famielec, Małgorzata Kożuch, Krzysztof Wąsowicz
Etyka ekonomii. Analiza ekonomiczna, - okładka książki
Etyka ekonomii. Analiza ekonomiczna, filozofia... Daniel M. Hausman, Michael S. McPherson, Debra Satz