pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko: autor tytuł  24h
Księgarnia »
Książki »
»
Współczesny świat dziecka. Media i konsumpcja
książka:

Współczesny świat dziecka. Media i konsumpcja

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Rok wyd.: 2019
Oprawa: miękka
Ilość stron: 372 s.
Wymiar: 165x235 mm
EAN: 9788323345565
ISBN: 978-83-2334-556-5
Data: 2019-03-28
Cena: 31.57  Cena wydawcy: 39.90 zł Oszczędzasz: 8.33 do koszyka pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 1-3 dni

Współczesny świat dziecka. Media i konsumpcja - Małgorzata Bogunia-Borowska - opis książki:

Dzieci i dorośli zmieniają się pod wpływem wielu czynników,wzorców i narzędzi komunikacji. Warto obserwować te fascynujące procesy w kontekście świata wartości, który ujawnia się w treściach medialnych. W niniejszej książce przyglądamy się wielu społecznym zjawiskom i fenomenom zachodzącym w kulturze konsumpcji oraz świecie mediów. Autorzy i autorki tekstów dokonują wnikliwych analiz relacji między dziećmi i dorosłymi, juniorami i seniorami, badają procesy infantylizacji, a także estetyki dzieciństwa. Pokazują medialnych bohaterów świata dzieci i młodzieży, ich kłopoty i dylematy, które są też problemami młodych ludzi. Omawiają kulturowe zjawiska, analizując reklamy, telewizyjne programy rozrywkowe dla dzieci, grupy fanowskie, bajki, filmy, seriale, kanały You Tube, wirtualne dzienniki szkolne.

Małgorzata Bogunia-Borowska jest doświadczoną badaczką kultury współczesnej, w której media i konsumpcja stanowią tematy fundamentalne. Należy do najlepszych badaczy problematyki telewizji, wzorów konsumpcji. Kontynuacja badań relacji dzieci-media, tym razem z uwzględnieniem nowych mediów, wydaje się jak najbardziej wskazana i ważna.

W książce krzyżują się różnorodne i wielowymiarowe spojrzenia badaczy, łączących podejścia teoretyczne z praktyką badawczą. Wielką zaletą niniejszej publikacji jest aktualność analizowanych zjawisk. To bardzo wartościowa pozycja na liście lektur obowiązkowych nie tylko dla studentów i badaczy z obszaru nauk społecznych, ale także zdecydowanie szerszego kręgu czytelników: rodziców, wychowawców czy wszystkich świadomych konsumentów mediów.

Prof. Małgorzata Molęda-Zdziech
Małgorzata Bogunia-Borowska - socjolog i medioznawca. Pracuje w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.

Książka „Współczesny świat dziecka. Media i konsumpcja” - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Książka posiada 372 stron i została wydana w 2019 r.

Oceń, napisz recenzję/opinię [+]
  Bądź pierwszy - napisz opinię, recenzję o książce "Współczesny świat dziecka. Media i konsumpcja"
Małgorzata Bogunia-Borowska (red.) - autor m.in.:
Fundamenty dobrego społeczeństwa. - okładka książki
Fundamenty dobrego społeczeństwa. Wartości Małgorzata Bogunia-Borowska (red.);
Dziecko w świecie mediów i konsumpcji - okładka książki
Dziecko w świecie mediów i konsumpcji Małgorzata Bogunia-Borowska (red.);
Kupujący tę pozycję zamówili również:
Produkty podobne:
Przestrzenie komunikacji - okładka książki
Przestrzenie komunikacji Jolanta Kędzior, Jolanta Kowal, Beata Krawiec (red.)
Światy uczniowskie. Język - media - okładka książki
Światy uczniowskie. Język - media - komunikacja Małgorzata Karwatowska, Leszek Tymiakin