pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko: autor tytuł  24h
Księgarnia »
Książki »
»
Tożsamość wizualna polskich województw, miast i powiatów
książka:

Tożsamość wizualna polskich województw, miast i powiatów

Dane szczegółowe:
Wydawca: Adam Marszałek
Rok wyd.: 2017
Oprawa: miękka
Ilość stron: 393 s.
EAN: 9788380196025
ISBN: 978-83-8019-602-5
Data: 2018-04-19
44.69  65.60  20.91 do koszyka pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Tożsamość wizualna polskich województw, miast i powiatów - Anna Adamus-Matuszyńska, Piotr Dzik - opis książki:

Autorzy opracowania zapragnęli sprawdzić, czy równie sprawnie, jak odczytujemy obrazy, potrafimy je tworzyć, zawierając w nich komunikaty na temat tożsamości różnych miejsc w naszym kraju. Wytyczyli pięć celów publikacji, w większości praktycznych. Po pierwsze, dokonali pełnej kwerendy - od szczebla wojewódzkiego do szczebla powiatowego - znaków promocyjnych (logo) opracowanych i stosowanych przez jednostki samorządu terytorialnego w Polsce. Po drugie, wzmocnili teorię tożsamości wizualnej badaniami empirycznymi. Po trzecie, dali szansę projektantom na ogląd dotychczasowych dokonań w tej dziedzinie. Postawili sobie również ambitny cel edukacyjny, w większości sprowadzający się do nauki - jak tego NIE robić. Na koniec wskazali możliwość dalszych badań w tej dziedzinie, stawiając pytanie, jakie są mentalne i socjologiczne przyczyny obecnego stanu rzeczy. Mnie osobiście jako grafika i wykładowcę przedmiotów związanych z omawianym tematem szczególnie cieszą te praktyczne założenia i muszę przyznać, że materiał, który autorzy dają nam do dyspozycji, jest wyjątkowy i obszerny. Jak dotąd nie pojawił się jeszcze na polskim rynku literatury przedmiotu ani jeden taki zbiór.

Dr hab. prof. ASP w Katowicach Katarzyna Gawrych-Olender
Zaletą omawianej publikacji jest wypełnienie istniejącej na polskim rynku wydawniczym luki dotyczącej badań marketingiem terytorialnym. Co prawda istnieje wiele ciekawych opracowań prezentujących ramy teoretyczne tego wycinka marketingu (i są one zazwyczaj bogate w studia przypadków), brakuje jednak na naszym rynku prób całościowej analizy pewnego wycinka marketingu terytorialnego. To już nie studium przypadku, ale całościowe badanie sygnatur używanych na szczeblu miasta, powiatu i województwa. Podjęcie takiego wysiłku powoduje, że dzięki niniejszej książce znacznie wzbogacona zostanie refleksja nad marketingiem terytorialnym. Już nie pokazywanie poszczególnych przypadków, ale niezwykle ambitnie zakrojona analiza odnosząca się do wszystkich wariantów wykorzystania sygnatur na trzech poziomach JST. Dzięki wysiłkowi pary katowickich autorów pojawia się ważna i potrzebna pozycja wprowadzająca nową jakość do polskich analiz marketingu terytorialnego. Dodać należy, że pozycja ze wszech miar udana.

Dr hab. prof. UŚ Tomasz Nawrocki

Książka „Tożsamość wizualna polskich województw, miast i powiatów” - oprawa miękka - Wydawnictwo Adam Marszałek.

Książka posiada 393 stron i została wydana w 2017 r.

Oceń, napisz recenzję/opinię [+]
  Bądź pierwszy - napisz opinię, recenzję o książce "Tożsamość wizualna polskich województw, miast i powiatów"
Anna Adamus-Matuszyńska, Piotr Dzik - autor m.in.:
Public Relations. Sztuka skutecznej - okładka książki
Public Relations. Sztuka skutecznej komunikacji... Anna Adamus-Matuszyńska, Renata Maćkowska (red.);
Produkty podobne:
Formatowanie radia lokalnego - okładka książki
Formatowanie radia lokalnego Maria Gmerek-Rajchel