pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Strategiczna transformacja polskich przedsiębiorstw

Autor książki:

Maria Romanowska

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Oprawa: miękka
Ilość stron: 328 s.
Wymiar: 176x250 mm
EAN: 9788373781085
ISBN: 83-7378-108-0
Data:2001-01-12
Cena wydawcy: 30.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Mija piętnasty rok transformacji polskiej gospodarki. Jak poradziły sobie polskie przedsiębiorstwa z wyzwaniami gospodarki rynkowej Jak zmieniły swoje strategie, relacje z klientami i dostawcami, metody walki konkurencyjnej W jakim stopniu przekształciły swoje struktury organizacyjne i procedury, czy wymieniły lub zreformowały swoją kadrę Czy w wyniku procesów przystosowawczych polskie przedsiębiorstwa osiągnęły poziom konkurencyjności pozwalający im skutecznie stawić czoło zagranicznym korporacjom Na te i wiele innych pytań odpowiada ta książka. Procesowi transformacji przez cały czas towarzyszyli naukowcy, śledząc i analizując proces przemian i zachowania polskich przedsiębiorstw. Wykorzystując wyniki badań kilkudziesięciu zespołów badaczy z całej Polski, autorzy książki naświetlili różne problemy transformacji widzianej oczami przedsiębiorców. Pewne powtarzające się, charakterystyczne dla ostatnich kilkunastu lat zachowania strategiczne przedsiębiorstw złożyły się na empiryczny model strategii polskich przedsiębiorstw w okresie transformacji.

Książka "Strategiczna transformacja polskich przedsiębiorstw" - Maria Romanowska (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.

Spis treści:

Część I. Synteza badań nad transformacją polskich przedsiębiorstw

Wprowadzenie

Rafał Krupski
Badania empiryczne strategii polskich przedsiębiorstw a teoria zarządzania strategicznego
Maria Romanowska
Aspiracje rozwojowe polskich przedsiębiorstw
Bartosz Grucza
Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw
Aleksander Binsztok
Innowacyjność polskich przedsiębiorstw w okresie transformacji gospodarczej
Joanna Cygler
Rozwój zewnętrzny przedsiębiorstw w Polsce
Krzysztof Ogonek
Firmy zagraniczne w Polsce
Jacek M. Rybicki
Procesy prywatyzacji polskich przedsiębiorstw
Wojciech Machel
Restrukturyzacja polskich przedsiębiorstw i przekształcenie kapitałowe
Bogdan Nogalski
Grupy kapitałowe
Eleonora Kuczmera-Ludwiczyńska
Sylwetki polskich menedżerów
Piotr Wachowiak
Kultura organizacyjna polskich organizacji w okresie transformacji
Karolina Mazur-Łukomska
Nowoczesne techniki i koncepcje zarządzania
Krzysztof Łobos
Zmiany struktur organizacyjnych
Piotr Gajek, Maria Romanowska
Ewolucja polskich przedsiębiorstw w latach 1989–2000 w świetle statystyk i rankingów

Część II Zachowania strategiczne polskich przedsiębiorstw w sektorach globalnych

Wprowadzenie

Maria Romanowska
Założenia metodologiczne do badań empirycznychMirosław Jarosiński
Dywersyfikacja produktowa i branżowa
Emil Bukłaha
Zakres integracji pionowej polskich przedsiębiorstw
Sylwester Gregorczyk
Strategia zarządzania dostawcami a przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa
Agnieszka Sopińska
Strategie konkurencji polskich przedsiębiorstw
Krzysztof Ogonek
Sposoby rozwoju polskich przedsiębiorstw
Bartosz Jasiński
Strategie przedsiębiorstw w sektorach dojrzałych na przykładzie sektora browarniczego
Bogdan Nogalski
Strategie przedsiębiorstwa w sektorach schyłkowych na przykładzie sektora stoczniowego
Grażyna Leśniak-Łebkowska
Zmiany struktur gospodarczych działalności
Anna Krejner-Nowecka
Ocena sukcesu przedsiębiorstw polskich okresie transformacji
Maria Romanowska
Empiryczny model strategii polskich przedsiębiorstw