pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Rozkoszna zaraza. O rządach mody i kulturze konsumpcji

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
Rok wyd.: 2007
Oprawa: miękka
Ilość stron: 131 s.
Wymiar: 155x230 mm
EAN: 9788322928530
ISBN: 978-83-2292-853-0
Data: 2007-09-21
Cena wydawcy: 20.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Moda jest bardzo ważnym mechanizmem budowania więzi społecznej w erze postzakazowej. Można powiedzieć, że bez sprawnie funkcjonującej maszynerii mody społeczeństwa kręgu kultury euroamerykańskiej w swojej obecnej postaci rozsypałyby się w proch. Nadeszła epoka, w której w społeczeństwach Zachodu nie można już niczego przekazać masom, nie można ich zuniformizować i ujednolicić przez przymus (a przynajmniej nie jest to zadanie proste) (...) W społeczeństwie konsumentów niepodzielnie rządzi moda i to właśnie ona trzyma nas ze sobą.

Książka "Rozkoszna zaraza. O rządach mody i kulturze konsumpcji" - Tomasz Szlendak, Krzysztof Pietrowicz - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego. Książka posiada 131 stron i została wydana w 2007 r.

Spis treści:

Spojrzenia z oddali
Tomasz Szlendak, Krzysztof Pietrowicz, Moda, wolność i kultura konsumpcji
Tomasz Kozłowski, Wykichana kultura. Wirusy, pandemie, mody
Łukasz Wiśniewski, Rzeczy nasze pospolite, czyli co trzyma nas razem. O źródłach porządku społecznego w społeczeństwie mody
Tomasz Leszniewski, Moda i tożsamość - dylematy współczesnego człowieka w świecie konsumpcji

Mechanizmy
Dominik Antonowicz, Unisex i ultrasi
Arkadiusz Karwacki, Moda, wolność i polityka społeczna
Jacek Gądecki, Moda/kg. O modzie i kulturze z drugiej ręki
Krzysztof Olechnicki, Sprzętowa namiastka, czyli o fotografii bez fotografii
Radosław Kossaowski, Liminalność pośród mgły - o modzie na „refleksyjną duchowość”

Bibliografia

O autorach tomu