pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:
Książki »
»
Psychologia mediów i komunikowania. Wprowadzenie
Tytuł książki:

Psychologia mediów i komunikowania. Wprowadzenie

Autor książki:

Agnieszka Ogonowska

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wyd.: 2018
Oprawa: miękka
Ilość stron: 258 s.
Wymiar: 160x235 mm
EAN: 9788380954212
ISBN: 978-83-8095-421-2
Data: 2018-04-30
36.70  49.90  13.2 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 3-5 dni

Psychologia mediów i komunikowania. Wprowadzenie - Agnieszka Ogonowska - opis książki:

Książka stanowi kompendium podstawowej wiedzy związanej z psychologią mediów. Przedstawia jej umiejscowienie na tle innych subdyscyplin psychologii oraz filmoznawstwa, medioznawstwa i komunikologii (nauki o mediach i komunikowaniu), genezę powstania, zakres i przedmiot zainteresowań, jak również wykorzystywane metody badawcze. To czyni z psychologii mediów dyscyplinę hybrydyczną, która obejmuje cztery sfery: metodologię (M), etykę (E), teorię (T) i aplikację (w sumie: META); pretenduje ona do roli psychologii zintegrowanej, która w ramach spójnego systemu teoretycznego łączy wiedzę z wymienionych powyżej dyscyplin i subdyscyplin. Ów hybrydyczny charakter powoduje, że zagadnienia psychologiczne są prezentowane w ramie medialnej i na odwrót, po to, by w pełni pokazać specyfikę tej relatywnie nowej subdyscypliny psychologii. Zamieszczone w każdym rozdziale przypisy dolne oraz tzw. literatura rozszerzająca są adresowane do Czytelników, którzy mieliby ochotę pogłębić przedstawioną w książce wiedzę źródłową. Podręcznik bowiem ze swej natury narzuca autorowi pewne ograniczenia związane z możliwie syntetycznym i uproszczonym sposobem prezentowania opisywanych zagadnień, ale powinien oferować wskazówki do indywidualnych poszukiwań, zorientowanych na określone zainteresowania.

Osobne miejsce zajmuje w monografii problematyka stosowanej psychologii mediów, zwłaszcza w odniesieniu do edukacji medialnej, profilaktyki oraz terapii uzależnień medialnych, zwanych również patologicznym użytkowaniem mediów. W ten sposób pokazuję, że media mogą być wykorzystane pozytywnie (sprzyjają życiu i rozwojowi człowieka) lub negatywnie [gdy są źródłem zaburzeń tego rozwoju oraz prowadzą do zachowań nałogowych i ryzykownych - (auto)destrukcyjnych form aktywności].

Dynamiczny przyrost badań wpisanych w psychologię mediów wiąże się z ekspansywnym rozkwitem cywilizacji medialnej, która stanowi podstawowy kontekst życia i zachowania współczesnego człowieka. Jego rozwój ontogenetyczny (osobniczy, indywidualny) oraz większość kluczowych form aktywności są w coraz większym stopniu połączone z mediami tradycyjnymi i interaktywnymi, wirtualnymi środowiskami społecznymi, e-usługami oraz nowymi formami edukacji, rozrywki i komunikacji, które realizowane są online. Stąd też, obok kompetencji językowych, komunikacyjnych, kulturowych i społecznych, coraz większą rolę odgrywają kompetencje cyfrowe, związane z użytkowaniem mediów, współkreowaniem ich zawartości oraz środowisk medialnych, a także z umiejętnościami wyszukiwania i oceny wiarygodności informacji oraz wykorzystywania ich do zaspokajania indywidualnych potrzeb dotyczących codziennego życia oraz współpracy z innymi ludźmi. Brak wspomnianych kompetencji skutkuje bardzo często uleganiem różnym typom wpływu społecznego (manipulacji społecznej, psychomanipulacji czy przemocy mediów).

Książka „Psychologia mediów i komunikowania. Wprowadzenie” - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 258 stron i została wydana w 2018 r. Cena 36.70 zł. Zapraszamy na zakupy!

Oceń, napisz recenzję/opinię [+]
  Bądź pierwszy - napisz opinię, recenzję o książce "Psychologia mediów i komunikowania. Wprowadzenie"
Agnieszka Ogonowska - autor m.in.:
Uzależnienia medialne - okładka książki
Uzależnienia medialne Agnieszka Ogonowska;
Edukacja medialna w dobie współczesnych - okładka książki
Edukacja medialna w dobie współczesnych zmian... Agnieszka Ogonowska, Grzegorz Ptaszek (red.);
Edukacja medialna w dobie współczesnych - okładka książki
Edukacja medialna w dobie współczesnych zmian... Agnieszka Ogonowska, Grzegorz Ptaszek (red.);
Człowiek - technologia - media. - okładka książki
Człowiek - technologia - media. Konteksty kulturowe... Agnieszka Ogonowska, Grzegorz Ptaszek (red.);
Współczesna psychologia mediów. - okładka książki
Współczesna psychologia mediów. Nowe problemy... Agnieszka Ogonowska, Grzegorz Ptaszek (red.);
Współczesna psychologia mediów. - okładka książki
Współczesna psychologia mediów. Nowe problemy... Agnieszka Ogonowska, Grzegorz Ptaszek (red.);
Studia de Cultura I - okładka książki
Studia de Cultura I Agnieszka Ogonowska, Zbigniew Bauer,Bogusław Skowronek (red.);
Kupujący tę pozycję zamówili również:
Produkty podobne:
Psychologia rozwoju człowieka - okładka książki
Psychologia rozwoju człowieka Anna I. Brzezińska, Beata Ziółkowska, Karolina Appelt
Psychologia rozwoju człowieka. - okładka książki
Psychologia rozwoju człowieka. Tom 1. Zagadnienia... Maria Przetacznik-Gierowska, Maria Tyszkowa
Ścieżkami fluencji werbalnej - okładka książki
Ścieżkami fluencji werbalnej Ewa M. Szepietowska, Barbara Gawda
Wprowadzenie do psychologii - okładka książki
Wprowadzenie do psychologii Andrzej Augustynek