pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Przekład w komunikowaniu medialnym. Wybrane zagadnienia na podstawie polskich przekładów rosyjskich tekstów prasowych

Autor książki:

Alicja Pstyga

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Rok wyd.: 2013
Oprawa: miękka
Ilość stron: 158 s.
Wymiar: 135x205 mm
EAN: 9788378651130
ISBN: 978-83-7865-113-0
Data: 2013-10-17
Cena wydawcy: 19.95 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Książka Alicji Pstygi Przekład w komunikowaniu medialnym. Wybrane zagadnienia na podstawie polskich przekładów rosyjskich tekstów prasowych to niewielki zbiór analiz i refleksji obejmujących istotną sferę współczesnej przestrzeni komunikacyjnej: międzykulturowy i międzyjęzykowy dialog medialny dokonujący się za pośrednictwem tłumaczy. Autorka słusznie rozpoczyna i kończy swą pracę zarysowaniem tej szerokiej perspektywy, w której przekład staje się miejscem i środkiem spotkań różnych tożsamości (indywidualnych - autorów i tłumaczy - oraz zbiorowych, etnicznych i kulturowych). Na uwagę zasługuje też wyróżnienie przez Autorkę Słowiańszczyzny jako kontekstu kulturowego omawianych zagadnień.

Z recenzji prof. dr. hab. Wojciecha Chlebdy

Książka "Przekład w komunikowaniu medialnym. Wybrane zagadnienia na podstawie polskich przekładów rosyjskich tekstów prasowych" - Alicja Pstyga - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego. Książka posiada 158 stron i została wydana w 2013 r.