pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Przegląd Glottodydaktyczny. Tom 22 / 2006

Autor książki:

Sambor Grucza

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Rok wyd.: 2007
Oprawa: miękka
Ilość stron: 104 s.
Wymiar: 170x240 mm
EAN: 977013754407422
ISSN: 0137-544X
Data:2001-02-04
Cena wydawcy: 16.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

W numerze dwudziestym drugim "Przeglądu Glottodydaktycznego" czytelnik znajdzie wiele interesujących tekstów poświęconych ważnym zagadnieniom lingwistycznym. Zamieszczono w nim znakomity tekst o lingwistycznych i glottodydaktycznych badaniach nad rodzajnikami niemieckimi. Kilka artykułów dotyczy bardzo istotnego zagadnienia, jakim jest metodyka nauczania, m.in. koncepcji konstruktywistycznej w uczeniu się i nauczaniu języka obcego na poziomie edukacji wczesnoszkolnej z perspektywy teoretycznej; znaczenia podejścia interkulturowego w akademickiej dydaktyce języka niemieckiego w ujęciu historycznym; nauczania porozumiewania się w zróżnicowanych sytuacjach komunikacyjnych; kształcenia podyplomowego nauczycieli dwujęzycznych oraz grzeczności językowej Polaków i obcokrajowców uczących się języka polskiego.

Książka "Przegląd Glottodydaktyczny. Tom 22 / 2006" - Sambor Grucza (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego. Książka posiada 104 stron i została wydana w 2007 r.

Spis treści:

Rozprawy i artykuły

Sambor GRUCZA: Lingwistyczne i glottodydaktyczne badania nad rodzajnikami Niemieckimi
Roman LEWICKI: Rola i miejsce języka niemieckiego w koncepcji kształcenia językowego Polaków w okresie przemian
Joanna LEMPART: Podejście konstruktywistyczne w uczeniu się i nauczaniu języka obcego na poziomie edukacji wczesnoszkolnej - podłoże teoretyczne i wyniki badań
Sylwia ADAMCZAK-KRYSZTOFOWICZ: Znaczenie podejścia interkulturowego w akademickiej dydaktyce języka niemieckiego. Rys historyczny i krótkie podsumowanie najważniejszych wniosków z badań własnych
Anna ŻUREK: Grzeczność językowa Polaków i obcokrajowców uczących się języka polskiego (studium porównawcze)
Magdalena OLPIŃSKA: Kształcenie podyplomowe nauczycieli klas dwujęzycznych
Ewa TOMCZYK-POPIŃSKA: Nauczanie porozumiewania się w zróżnicowanych sytuacjach komunikacyjnych - wnioski z analiz podręczników języka niemieckiego jako obcego

Recenzje i przeglądy
Małgorzata KARWATOWSKA, Jolanta SZPYRA-KOZŁOWSKA, "Lingwistyka płci ", Wydawnictwo UMCS, Lublin 2005 (Wioletta ORLIŃSKA)
Barbara OLASZEK, "Русский позитивизм. Идеи в зеркале литературы ", Łódź 2005 (Marta ŁUKASZEWICZ)
Elżbieta ZAWADZKA, "Nauczyciele języków obcych w dobie przemian ", Impuls, Kraków 2004 (Anna GACKOWSKA)
Lynne BOWKER, Jennifer PEARSON, "Working with Specialized Language. A practical guide to using corpora ", Routledge, London 2002 (Marek ŁUKASIK)
Małgorzata GNYŚ, "Zagadnienia kulturowe i kulturoznawcze w nauczaniu języków obcych ", Wydawnictwo Akademii Podlaskiej, Siedlce 2002 (Ewa TOMCZYK-POPIŃSKA)
Hans-Jürgen KRUMM, Paul R. PORTMANN-TSELIKAS (eds), "Begegnungssprache Deutsch - Motivation, Herausforderung, Perspektiven, Schwerpunkt: Sprachenpolitik und fachbezogene Grundsatzfragen. Plänarvorträge der XIII. Internationaler Tagung der Deutschlehrerinnen und Deutschlehrer ", Graz 2005, Studienverlag, Innsbruck-Wien-Bozen 2006 (Barbara GRUCZA)

Komunikaty i sprawozdania
"Deutschland und Polen - Nachbarn in Europa ", Wykład Jego Ekscelencji dr Reinharda Schweppe, Ambasadora Republiki Federalnej Niemiec w Polsce, wygłoszony w czasie uroczystego spotkania na Wydziale Lingwistyki Stosowanej i Filologii Wschodniosłowiańskich Uniwersytetu Warszawskiego (Wojciech WIESIOŁEK)