pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Programowanie w języku C++ w środowisku systemu UNIX

Autor książki:

Paweł Klimczewski

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Rok wyd.: 2002
Oprawa: miękka
Ilość stron: 222 s.
Wymiar: 170x240 mm
EAN: 9788323500995
ISBN: 83-235-0099-1
Data:2001-02-02
Cena wydawcy: 32.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Książka jest podstawowym kompendium wiadomości na temat prostego programowania dla początkujących. Do nauki został wybrany bardzo popularny język programowania C++ oraz środowisko systemu UNIX.
W poszczególnych rozdziałach omówione są najważniejsze elementy języka i sposób zapisu programu. Na szczególną uwagę zasługuje zastosowanie w prezentowanych programach Standardowej Biblioteki Wzorów (Standard Template Library), która jest częścią samego języka i bardzo ułatwia pisanie programów.
Cennym elementem książki są dodatki, gdzie w zwarty sposób omówiono użycie najczęściej stosowanych bibliotek— matematycznej, związanej z operacjami na napisach, oraz biblioteki strumieni.
Książka adresowana jest do osób zainteresowanych programowaniem w języku C++, studentów, pracowników naukowych, a także uczniów szkół średnich.

Książka "Programowanie w języku C++ w środowisku systemu UNIX" - Paweł Klimczewski - oprawa miękka - Wydawnictwo Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego. Książka posiada 222 stron i została wydana w 2002 r.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. UNIX — środowisko pracy
1.1. Rozpoczęcie pracy
1.2. Pliki
1.3. Katalogi
1.4. Wzorce
1.5. Standardowe wejście i wyjście
1.6. Zatrzyraanie pracy programu
1.7. Programy i procesy
1.8. Kończenie istnienia procesów
1.9. Procesy pracujące w tle
1.10. Kilka słów o sieci Internet i adresach internetowych
1.10.1. Internet
1.10.2. Adresy internetowe
1.10.3. Domeny i nazwy komputerów
1.10.4. Poczta elektroniczna
1.10.5. Program pine
1.11. Edytory tekstów
1.11.1. Edytor vi
Rozdział 2. Od pomysłu do programu
2.1. Języki prograraowania
2.2. Zapisanie programu
2.3. Kompiłacja
2.4. Uruchomienie

Rozdział 3. Preprocesor
3.1. Kilka ważnych informacji
3.1.1. Odwrotny ukośnik na końcu wiersza
3.1.2. Komentarze
3.2. Polecenia preprocesora
3.2.1. Zastępowanie pewnych fragmentów tekstu innymi, czyli makrodefmicje
3.2.2. Dołączanie zawartości innych plików
3.2.3. Warunkowe włączanie fragmentów programu
3.3. Nowc mechanizmy C-—f-
3.3.1. Stałe nazwane
3.3.2. Funkcje rozwijane w miejscu wywołania
3.3.3. Warunkowe wlączanie fragmentów programu

Rozdział 4. Elementy składowe języka
4.1. Wprowadzenie
4.2. Identyfikatory
4.3. Słowa kluczowe
4.4. Literały
4.4.1. Liczby calkowite
4.4.2. Liczby zmiennopozycyjne
4.4.3. Znaki
4.4.4. Wartości logiczne: prawda i fałsz
4.4.5. Zapisy
4.5. Separatory i operatory
Rozdział 5. Pierwszy program
5.1. Od czego zaczynarny
5.2. Funkcja main
5.3. Styl programowania
Rozdział 6. O krok dalej — deklaracje i wyrażenia
6.1. Formułujemy problem
6.2. Deklaracje zmiennych i obiektów
6.2.1. Sposób deklarowania zmiennych
6.2.2. Miejsce deklarowania zmiennych
. 6.3. Jednokrotna deklaracja
6.4. Zasłanianie nazw

Rozdział 7. Struktura programu w języku CH—h
7.1. Paradygmaty programowania
7.2. Warunkowe wykonanie instrukcji
7.3. Instrukcja wyboru
7.4. Instrukcje iteracyjne
7.4.1. Instrukcja while
7.4.2. Instrukcja do
7.4.3. Instrukcja for
7.4.4. Instrukcje break i continue

Rozdział 8. Funkcje
8.1. Wprowadzenie
8.2. Wywołanie funkcji
8.3. Powrót do miejsca wywołania
8.4. Przeciążanie nazwy funkcji
. 8.5. Argumenty domyślne
8.6. Zignorowanie rezultatu
8.7. Plaska struktura języka
8.8. Rekurencja.
8.9. Wcielenie funkcji

Rozdział 9. Adresy, wskaźniki i referencje
9.1. Adres zmiennej
9.2. Wskaźniki
9.3. Referencje

Rozdział 10. Zmienne dynamiczne
10.1. Porównanie wlasności zmiennych lokalnych i zrnienaych dynamicznych
10.2. Tworzenie i usuwanie zmiennych dynamicznych
Rozdział 11. Nieprzewidziane sytuacje
11.1. Schowaj glowę w piasek
11.2. Przerwij pracę programu
11.3. Informuj o błędzie, ale nie przerywaj pracy
11.4. Wyjątki
11.4.1. W poszukiwaniu wspólnego języka
11.4.2. Jeżeli jest błąd, to informuj o nim
11.4.3. ... w nadziei, że zostanie zauważony
11.4.4. Hierarchiczne wyłapywanie wyjątków
11.4.5. Ponowne zgłoszenie
11.4.6. Ograniczanie możliwych wyjątków
11.5. Nowe wymogi dotyczące konstrukcji programów
11.5.1. Wskaźniki .
11.5.2. Zajmowanie i zwalnianie zasobów
11.5.3. Wyjątki a destruktory

Rozdział 12. Klasy i obiekty
12.1. Wprowadzenie
12.2. Klasa liczb zespolonych
12.3. Definiowanie metody
12.4. Konstruktory i destruktory
12.5. Jeszcze więcej cłegancji
12.6. ... i bezpieczeństwa

Rozdział 13. Proste struktury danych
13.1. Tablice
13.2. Operacje naturalne i nienaturalne
13.3. Sposób deklaracji tablic
13.4. Operacje na wskaźnikach
13.4.1. Operator indeksowania
13.4.2. Zapisywanie wartości elementów tablicy
13.4.3. Napisy
13.5. Klasa vector i pochodne
13.5.1. Klasa deąue
13.5.2. Klasa stack
13.5.3. Klasa ąueue

Rozdział 14. Dynamiczna struktura danych — lista dwukierunkowa

Rozdział 15. Porządkowanie, wyszukiwanie, drzewa binarne
15.1. Drzewa binarne
15.2. Porządkowariie
15.2.1. Porządkowanie bąbelkowe
15.2.2. Porządkowame przez wybór
15.2.3. Porządkowanie przez wstawianie
15.2.4. Porządkowanie szybkie
15.2.5. Dolne ograniczenie na złożoność problernu porządkowania
15.2.6. Porządkowanie z wykorzystaniem kopca
15.3. Wyszukiwanie
15.4. Korzystamy z biblioteki standardowej

Rozdział 16. Dziedziczenie
16.1. Opis układu pomiarowego
16.2. Program analizujacy wyniki pomiarów
16.2.1. Definiujemy nową klasę
16.2.2. Zapamiętujemy pomiary
16.2.3. Obliczamy średnią
16.2.4. Usuwamy wartości poniżej średniej
16.2.5. Wypisujemy wyniki
16.3. Korzystamy z biblioteki standardowej

Rozdział 17. Rzutowanie
17.1. Rozbudowa programu analizującego pomiary
17.2. Stary styl rzutowania
17.3. Nowy styl rzutowania

Rozdział 18. Wzorce klas
18.1. Korzystanie ze wzorców klas
18.2. Deklaracja wzorca klasy
18.3. Korzystamy z biblioteki standardowej

Rozdział 19. Polimorfizm
19.1. Obiekty polimorficzne
19.2. Przykłady wykorzystania polimorfizmu
19.2.1. Systemy okienkowe
19.2.2. Kalkulator
19.2.3. Konstruktory wirtualne
19.2.4. Programowanie uogólnione
Dodatek A
Funkcje matematyczne
Liczby zespolone
Dodatek B
Operacje na napisach
Klasa char_traits
Dodatek C
Strumienie
C.l. Klasa ios
C.2. Klasa ostream
C.3. Klasa istream
C.4. Dalsze specjalizacje
C.5. Bufor strumienia
Dodatek D
Sytuacje wyjątkowe
Literatura
Spis tablic
Indeks