pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Problemy edukacji lingwistycznej. Tom 2. Różne aspekty edukacji lingwinistycznej dziecka

Autor książki:

Maria T. Michalewska, Mirosław Kisiel

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Oprawa: miękka
Ilość stron: 356 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373081130
ISBN: 83-7308-113-5
Data:2001-02-03
Cena wydawcy: 12.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Tematyka zawartej w dwóch tomach pracy została podjęta w związku z przemianami gospodarczymi, politycznymi i społecznymi. Adresatami tej pozycji jest szeroki krąg odbiorców, którym bliskie jest poszukiwanie zmian dokonujących się w edukacji. Przedstawione w książce artykuły mogą posłużyć zarówno nauczycielom, studentom, pedagogom, językoznawcom jako pomoc w zajęciach dydaktycznych, jak i stanowić będą dla zainteresowanych materiał do dalszych samodzielnych i pogłębionych studiów.
Tom drugi przedstawia problemy nauczania języka obcego. Poruszono w nim wiele zagadnień dotyczących różnych aspektów edukacji lingwistycznej. Prezentowany w nich materiał stanowi udany przykład integracji: pedagogiki (w aspekcie teoretycznym i praktycznym) z dydaktyka językową( w tym glottodydaktyką) w trosce o realizacje celów kształcenia, których podmiotem i beneficjentem jest uczeń.

Książka "Problemy edukacji lingwistycznej. Tom 2. Różne aspekty edukacji lingwinistycznej dziecka" - Maria T. Michalewska, Mirosław Kisiel (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls.

Spis treści:

CZĘŚĆ I
Nauczanie języka obcego dzieci
· Kształcenie nauczycieli uczących dzieci wczesnoszkolne języka obcego w systemie zintegrowanym
· Stopień trudności tekstów w podręcznikach szkolnych (na przykładzie geografii)
· Stymulacja rozwoju osobowości dzieci i młodzieży a proces akwizycji języka obcego w świetle współczesnych tendencji glottodydaktycznych
· Stymulacja rozwoju umysłowego i językowego poprzez nauczanie języka obcego i bezpośredni kontakt z językiem i kulturą innego narodu (studium przypadku dziecka 5-letniego)
· Wybrane uwarunkowania nauczania języka obcego w klasach I–III szkoły podstawowej
· Nauczanie zintegrowane z językiem niemieckim

CZĘŚĆ II
Edukacja lingwistyczna poza granicami Polski
· Teória a prax v jazykovom vzdelávaní K výuce mluvené komunikace v modelových situacích
· Slovak Students and Teachers Call for Some Change
· Rozvíjanie interkultúrnej kompetencie v škole
· Metody integracji językowej młodzieży cudzoziemskiej nowo przybyłej do Francji

CZĘŚĆ III
Media a język dziecka
· Język multimediów i hipermediów narzędziem globalnej interpersonalnej komunikacji pośrednie
· Uwagi o języku mass mediów dla dzieci
· Rola umiejętności czytania współczesnej edukacji dziecka
· Czasopisma uczniowskie wyrazem ekspresji twórczej dzieci w młodszym wieku szkolnym
· Czasopisma dla dzieci jako stymulator rozwoju zainteresowań otaczającym światem

CZĘŚĆ IV
Terapia mowy dziecka
· Koncepcja terapii mowy w naturalnym środowisku
· Przyczyny i skutki blokady kontaktu werbalnego u dzieci z mutyzmem selektywnym
· Interpretacja przysłów przez uczniów niedosłyszących i słyszących uczących się w integracyjnym systemie edukacyjnym
· Miejsce zabawy w rozwoju języka dziecka z głębszą niepełnosprawnością intelektualną
· Wpływ motywacji i lęku na stosowanie strategii uczenia się języka
· Klasa szkolna jako źródło doświadczeń komunikacyjnych dziecka (na przykładzie szkoły tradycyjnej i szkoły Montessori)

CZĘŚĆ V
Muzyka — plastyka — ruch a język dziecka
· Poza ekspansją litery
· Metafora w geście zaklęta, czyli komunikacja pozawerbalna w edukacji wczesnoszkolnej
· Stymulowanie muzyką zachowań pozawerbalnych dziecka
· Mowa muzyczna drogą do opanowania muzycznego języka Muzyka czynnikiem stymulującym aktywność językową dzieci w wieku szkolnym
· „Wydziedziczeni z muzyki?” — o przystawaniu koncepcji kompetencji kulturowej Pierre’a Bourdieu do współczesnych warunków edukacji w zakresie muzyki
· Muzyka — obraz — słowo w nauczaniu wczesnoszkolnym
· Możliwości i sposoby wykorzystania języka współczesnej ilustracji z książki dla dziecka w przygotowaniu uczniów do kontaktu z literaturą i sztuką plastyczną w edukacji wczesnoszkolnej
Summary