pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Problemy edukacji lingwistycznej. Tom 1. Kształcenie języka ojczystego dziecka

Autor książki:

Maria T. Michalewska, Mirosław Kisiel

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Oprawa: miękka
Ilość stron: 280 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373081123
ISBN: 83-7308-112-7
Data: 2007-07-04
Cena wydawcy: 12.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Tematyka zawartej w dwóch tomach pracy została podjęta w związku z przemianami gospodarczymi, politycznymi i społecznymi. Adresatami tej pozycji jest szeroki krąg odbiorców, którym bliskie jest poszukiwanie zmian dokonujących się w edukacji. Przedstawione w książce artykuły mogą posłużyć zarówno nauczycielom, studentom, pedagogom, językoznawcom jako pomoc w zajęciach dydaktycznych, jak i stanowić będą dla zainteresowanych materiał do dalszych samodzielnych i pogłębionych studiów.
Tom I porusza problematykę kształcenia języka ojczystego dziecka, problematykę glottodydaktyczną z uwzględnieniem języka angielskiego, tematy konkurencyjności języków obcych w komunikacji kulturowej i społecznej, nauczania języka polskiego jako języka ojczystego, jak i obcego, kształcenia językowego nauczycieli oraz przezwyciężania wszelkiego rodzaju zaburzeń i dysfunkcji o podłożu patologicznym, rozwojowym i społecznym.

Książka "Problemy edukacji lingwistycznej. Tom 1. Kształcenie języka ojczystego dziecka" - Maria T. Michalewska, Mirosław Kisiel (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls.

Spis treści:

o System i komunikacja w kształceniu językowym i w edukacji lingwistycznej nauczycieli
o Dziecko i prawda
o Retoryka w kształceniu polonistycznym
o Dziecko w świecie języka pisanego
o Determinanty kształcenia językowego w klasach początkowych
o Klasyfikacja rodzajów wnioskowania lingwistycznego realizowanego w procesie recepcji tekstu
o Słownictwo wypowiedzi pisemnych uczniów klas początkowych (z badań nad opowiadaniem i opisem) Pojęcia ekonomiczne w edukacji szkolnej
o Wczesna nauka czytania jako wskaźnik jakości edukacji przedszkolnej
o Tekst poetycki jako inspiracja twórczości językowej dzieci
o Alternatywność podręczników w edukacji polonistycznej w klasach I–III szkoły podstawowej
o Aktywność słowna uczniów okresu wczesnoszkolnego w nauczaniu zintegrowanym
o Wpływ sytuacji motywacyjnej na efekty edukacji językowej dzieci (na przykładzie listu)
o Twórcze przyswajanie i używanie języka przez dziecko
o Stymulacja sprawności językowej dziecka w młodszym wieku szkolnym
o „Odpowiednie dać uczuciu — słowo”, czyli o po trzebie kształcenia sprawności językowej uczniów w zakresie werbalizacji przeżyć uczuciowych
o Metody i techniki stymulowania aktywności językowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym
o Zajęcia „swobodnego tekstu” jako metoda stymulowania aktywności jezykowej dziecka
o Aktywność językowa dziecka w koncepcji pedagogicznej Celestyna Freineta
o Rozwijanie umiejętności narracyjnych dziecka w edukacji wczesnoszkolnej
o Z wybranych problemów edukacji lingwistycznej na tle przemian współczesnych
o Językowy obraz wsi w oficjalnych wypowiedziach uczniów klas I–III z Orawy Moje miejsce w „Małej Ojczyźnie”. Teoria i praktyka edukacji regionalnej w Szkole Podstawowej nr 1 w Tychach