pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Polityka makroekonomiczna w warunkach kryzysu i jej wpływ na gospodarkę

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wolters Kluwer business
Rok wyd.: 2011
Oprawa: miękka
Ilość stron: 232 s.
Wymiar: 165x240 mm
EAN: 9788326414862
ISBN: 978-83-2641-486-2
Data: 2011-10-26
pozycja niedostępna

Opis książki:

Książka wpisuje się w niezwykle aktualny i ważny nurt w dziedzinie literatury ekonomicznej, podejmując temat oceny skuteczności narzędzi polityki makroekonomicznej w stabilizowaniu gospodarek, a także łagodzeniu skutków kryzysu gospodarczego w dobie globalizacji. Dokonano w niej między innymi analizy przydatności poszczególnych rodzajów polityki makroekonomicznej: fiskalnej, monetarnej i strukturalnej, do walki z negatywnymi skutkami kryzysu.
Szczegółowo omówiono następujące zagadnienia: - przyczyny wahań cyklicznych, - ścieżki transakcji cykli koniunkturalnych w ujęciu międzynarodowym, - oddziaływanie kryzysów gospodarczych na zmienne nominalne (stopa procentowa, stopa inflacji, płace nominalne) i realne (popyt globalny, produkcja, zatrudnienie i bezrobocie), - zmiany podejścia do efektywności polityki fiskalnej w krótkim i długim okresie, - oddziaływanie polityki monetarnej na gospodarkę poprzez tradycyjny kanał stóp procentowych, kanał kursowy, kanał kredytowy oraz kanał cen aktywów rzeczowych i finansowych, - modele wpływu wydatków z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej na wzrost gospodarczy poszczególnych krajów członkowskich oraz kanały wpływu tych wydatków na przeciwdziałanie negatywnym skutkom kryzysu i ożywienie gospodarcze, - dostosowanie polityki regionalnej do uwarunkowań kryzysu na poziomie krajów UE, - ekonomiczne konsekwencje kryzysu finansowego oraz wpływ zastosowanych narzędzi poszczególnych rodzajów polityki makroekonomicznej na wzrost gospodarczy, rynek pracy, budżet państwa i dług publiczny w krajach strefy euro oraz w USA, Chinach i Japonii.

Książka "Polityka makroekonomiczna w warunkach kryzysu i jej wpływ na gospodarkę" - oprawa miękka - Wydawnictwo Wolters Kluwer business. Książka posiada 232 stron i została wydana w 2011 r.