pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
książka:

Podstawy kompleksowego zarządzania jakością TQM

Dane szczegółowe:
Producent: Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Oprawa: miękka
Ilość stron: 390 s.
Data: 2006-10-13
Cena wydawcy: 48.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

TQM postrzegane jest przez jednych jako niezbędny element osiągnięcia konkurencyjności i warunek sukcesu na rynku a przez innych jako przejściowa moda w zarządzaniu nie przynosząca w dodatku organizacji żadnych wymiernych korzyści.
W pracy podjęto próbę przedstawienia podstawowych komponentów TQM. Za najważniejszy uznano zespół czynników kształtujących kulturę jakości. W zespole tym mieszczą się: skupienie uwagi na kliencie (zarówno wewnętrznym jak i zewnętrznym), procesowe podejście, zaangażowanie najwyższego kierownictwa i wszystkich pozostałych pracowników a także ciągłe doskonalenie. Pomnażanie tych wartości jest możliwe jedynie przy sprawnej komunikacji (wewnętrznej i zewnętrznej) oraz odpowiednim doborze środków z zakresu motywacji.
Drugi komponent stanowią systemy zarządzania zarówno jakością jak i środowiskiem oraz bezpieczeństwem i higieną pracy. Integracja tych systemów, w praktycznym wymiarze, powinna w istotny sposób wpłynąć na wzrost satysfakcji osiąganej przez wszystkie zainteresowane podmioty a więc klientów, właścicieli, wspólnoty lokalne jak i całe społeczeństwo.
Trzeci komponent stanowią narzędzia i techniki wykorzystywane w zarządzaniu wraz ze statystycznym sterowaniem procesem.
Zmieniające się nieustannie warunki życia i gospodarowania we współczesnym świecie powodują, że omówione w pracy komponenty a także ich katalog będą ulegać ilościowym i jakościowym przemianom.
W związku z powyższym TQM należy traktować jako system otwarty, podlegający ciągłej ewolucji.
Kolejne wydanie podręcznika (trzecie na przestrzeni pięciu lat) może świadczyć o tym, że treści i sposób ich prezentacji w książce spotkały się z aprobatą znacznego grona czytelników.

Książka "Podstawy kompleksowego zarządzania jakością TQM" - Jerzy Łańcucki (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.