pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Moralność i konsumpcja we współczesnym społeczeństwie polskim. Studium socjologiczne

Autor książki:

Grzegorz Adamczyk

Dane szczegółowe:
Wydawca: Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL
Rok wyd.: 2013
Oprawa: miękka
Ilość stron: 444 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788377026465
ISBN: 978-83-7702-646-5
Data: 2013-07-01
Cena wydawcy: 45.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Wstęp

Rozdział I
Socjologia moralności jako dyscyplina naukowa
§ 1. Z historii socjologii moralności w świecie
§ 2. Z historii polskiej socjologii moralności
§ 3. Przedmiot socjologii moralności i jej podstawowe założenia teoretyczno-metodologiczne

Rozdział II
Moralność w społeczeństwie konsumpcyjnym
§ 1. Dychotomie w społeczeństwie konsumpcyjnym
§ 2. Cechy moralności "konsumentów"
§ 3. Nowe znaczenie samorealizacji w społeczeństwie konsumpcyjnym

Rozdział III
Społeczeństwo polskie pomiędzy moralnością nomocentryczną a autocentryczną
§ 1. Segmenty moralności
§ 2. Etos pracy
§ 3. Między rygoryzmem moralnym a relatywizmem
§ 4. Koncepcja "udanego" życia

Rozdział IV
Wybrane psychiczno-społeczne uwarunkowania orientacji moralnych
§ 1. Zmienność orientacji moralnych w zależności od cech socjodemograficznych i statusowych
§ 2. Społeczno-kulturowe determinanty orientacji moralnych
§ 3. Związki pomiędzy cechami indywidualnymi a orientacjami moralnymi

Rozdział V
Style zachowań konsumenckich Polaków
§ 1. Racjonalność zachowań konsumenckich
§ 2. Demonstratywne zachowania konsumenckie
§ 3. Kompensacja przez konsumpcję i zagrożenie zakupoholizmem

Rozdział VI
Wybrane psychiczno-społeczne uwarunkowania zachowań konsumenckich
§ 1. Zmienność zachowań konsumenckich w zależności od cech socjodemograficznych i statusowych
§ 2. Społeczno-kulturowe determinanty zachowań konsumenckich
§ 3. Związki pomiędzy cechami indywidualnymi a zachowaniami konsumenckimi

Rozdział VII
Elementy etosu współczesnego polskiego konsumenta
§ 1. Moralność polskiego konsumenta
§ 2. Wybrane wskaźniki stylów życia Polaków
§ 3. Społeczne, kulturowe i indywidualne uwarunkowania stylów życia

Zakończenie

Bibliografia
Źródła internetowe
Nota bibliograficzna
Summary
Indeks osobowy

Książka "Moralność i konsumpcja we współczesnym społeczeństwie polskim. Studium socjologiczne" - Grzegorz Adamczyk - oprawa miękka - Wydawnictwo Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL. Książka posiada 444 stron i została wydana w 2013 r.