pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Mały człowiek. O współczesnym reportażu w Rosji

Autor książki:

Jędrzej Morawiecki

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Semper
Rok wyd.: 2010
Oprawa: miękka
Ilość stron: 160 s.
Wymiar: 165x235 mm
EAN: 9788375071306
ISBN: 978-83-7507-130-6
Data: 2010-07-28
24.38 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 7 dni

Opis książki:

Książka jest zapisem fascynacji literackością reportażu budowanego na bazie etosu tradycji inteligenckiej. Analiza dokumentalnych tekstów ma ukazać inne oblicze rosyjskiego dziennikarstwa niezwykle subiektywne skuteczne perswazyjne trudne do sformatowania i standaryzacji. Opis reportaży tygodnika Ogoniok to również zapis schyłku czy wygaszania osobiustych form - schyłku związanego jednak nie tyle z presją polityczną ile marketingową nie tyle z naciskami Kremla ile reklamodawców.

Książka "Mały człowiek. O współczesnym reportażu w Rosji" - Jędrzej Morawiecki - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe Semper. Książka posiada 160 stron i została wydana w 2010 r. Cena 24.38 zł. Zapraszamy na zakupy!

Spis treści:

Wprowadzenie


ROZDZIAŁ I
Reportaż jako zjawisko historyczno–społeczne
Dwojakie uwarunkowania narodzin dziennikarstwa
Cenzura carska jako stymulacja wykształcenia form granicznych
Reportaż wobec systemu oficjalnej propagandy radzieckiej
Podłoże społeczne dokumentalizmu literackiego
Standaryzacja kontra indywidualizacja. Dwie jakościwspółczesnego dyskursu
Reportaż wobec przemian imitacyjnych i wykształcenia nowego nurtu oficjalnego ROZDZIAŁ II
Reportaż jako zjawisko formalne. Definicje narzędzi i kryteriadoboru materiału
Definicja tekstów reportażowych
Definiowanie zjawiska perswazji literackiej w reportażu
Definiowanie tekstów feature. Narzędzia charakterystyczne dla nowego nurtu
Reportaż literacki wobec feature — funkcja pragmatyczna
Analiza tekstów tygodnika „Ogoniok” — sposób selekcji materiału
Motywacja wyboru pola badawczego
Metoda analizy świata przedstawionego ROZDZIAŁ III
Reportaż w tygodniu „Ogoniok”. Analiza materiału dodeklarowanego przełomu marketingowego (lata 1995–2000)
Reportaże wojenne i kryminalne
Mali ludzie w małym świecie. Eksploracja sfer zapomnianych i przemilczanych
Reporter jako mały człowiek
Elementy reportażowe w innych gatunkach — zwiastun nowej tendencji
Przesunięcie pola eksploracji — wielki świat w małych oczach

ROZDZIAŁ IV

Reportaż w tygodniu „Ogoniok”. Nowe tendencje podeklarowanym przełomie marketingowym 2000 roku

Deklarowany przełom medialny

Postulowany nowy typ bohatera w reportażu — realizacja politykiośrodka władzy symbolicznej

Intensyfikacja reportaży wcieleniowych i autotematycznych

Rozkwit reportażu podróżniczego jako powrót do genezy gatunku

Relokacja form reportażowych w dyskursie literackim

Elementy reportażowe w publicystyce analitycznej — nowatendencja

Sceny reportażowe w recenzjach

Rozkwit tekstów reportażowych na bazie formy wywiadu

Zanikanie elementów reportażowych

Zakończenie

Bibliografia