pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Mainstream. Co podoba się wszędzie na świecie

Autor książki:

Frederic Martel

Dane szczegółowe:
Wydawca: Czarna Owca
Rok wyd.: 2011
Oprawa: miękka
Ilość stron: 492 s.
Wymiar: 150x230 mm
EAN: 9788375543391
ISBN: 978-83-7554-339-1
Data: 2011-10-05
Cena wydawcy: 49.90 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Badanie na temat tej kultury, która podoba się wszystkim Jak produkuje się bestseller, hit czy blockbuster Dlaczego popcorn i coca-cola odgrywają wielką rolę w przemyśle filmowym Czy po porażce w Chinach Disney i Murdoch zdołają wyeksportować swój produkt do Indii W jaki sposób Bollywood uwodzi Afrykanów, a brazylijskie telenowele zjednują sobie Rosjan Dlaczego Walonowie domagają się filmów dubbingowanych, podczas gdy Flamandowie wolą wersje z napisami Skąd ten triumf amerykańskiego modelu rozrywki i ten schyłek Europy I wreszcie, dlaczego wartości bronione przez chińską propagandę i media muzułmańskie dziwnie przypominają wartości studiów Disneya By odpowiedzieć na te pytania, dziennikarz i badacz Frédéric Martel przeprowadził długie dochodzenie od Hollywood do Bollywood, od Japonii po Afrykę Subsaharyjską, od kwatery głównej Al-Dżaziry w Katarze aż po siedzibę giganta Televisa w Meksyku. Jego obserwacje są jednocześnie oryginalne, fascynujące i niepokojące - rozpoczęła się nowa wojna światowa o treści. W sercu tej wojny: kultura mainstreamowa. Nowe kraje pojawiają się ze swoimi mediami i swoją masową rozrywką. Internet zwielokrotnia ich siłę. Wszystko przyspiesza. W Indiach, Brazylii, Arabii Saudyjskiej, trwa walka o dominację w sieci i o zwycięstwo w obszarze soft power. Wszyscy chcą kontrolować słowa, obrazy, marzenia. Mainstream opowiada o tej globalnej wojnie mediów i kultury. I wyjaśnia, co trzeba robić, by podobać się wszystkim i wszędzie na świecie. Frédéric Martel jest badaczem i dziennikarzem. Jego ostatnia książka De la culture en Amérique (O kulturze w Ameryce) została przetłumaczona na wiele języków i była przedmiotem dyskusji w wielu krajach. Martel wykłada na HEC (Szkoła wyższych studiów handlowych) i prowadzi główny magazyn informacyjny o przemysłach kreatywnych i mediach w Radio France. Mainstream jest rezultatem obszernych badań, które prowadził przez pięć lat w trzydziestu krajach. Frédéric Martel przeprowadził wywiady z ponad 1200 osobami we wszystkich stolicach entertainmentu. Analizuje grę aktorów, logikę grup i śledzi obieg treści na pięciu kontynentach. Dowodzi, że nawet jeśli produkty mainstreamowe niekoniecznie są artystyczne, to strategie, które umożliwiają ich tworzenie i rozpowszechnianie, mogą być fascynujące. MAINSTREAM [`me nstri:m], przymiotnik: mainstreamowy - słowo pochodzenia amerykańskiego: dla ogółu, dominujący, popularny. Wyrażenie,,kultura mainstreamowa może mieć konotację pozytywną, w sensie,,kultury dla wszystkich, lub negatywną, w sensie,,kultury hegemonicznej. Film mainstreamowy - taki, który chce trafić do szerokiej publiczności; media mainstreamowe - media masowe; produkt mainstreamowy - sprzedający się masowo; ktoś chce być mainstreamowy - chce podobać się wszystkim.

Książka "Mainstream. Co podoba się wszędzie na świecie" - Frederic Martel - oprawa miękka - Wydawnictwo Czarna Owca. Książka posiada 492 stron i została wydana w 2011 r.