pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Homo creativus. 40 technik podkręcania umysłu

Autor książki:

Hugh MacLeod

Dane szczegółowe:
Wydawca: sensus
Rok wyd.: 2011
Oprawa: miękka
Ilość stron: 176 s.
Wymiar: 140x208 mm
EAN: 9788324632305
ISBN: 978-83-246-3230-5
Data: 2011-08-03
Cena wydawcy: 34.90 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Gdy wszystko staje się towarem, znaczenia nabiera umiejętność tworzenia i dostarczania wartości. Oznacza to zdolność do myślenia kreatywnego i budowania czegoś nowego Edward de Bono
  • Można kupić uznanie, ale nie pasję

  • Nigdy nie porównuj tego, co masz w środku, z tym, co ktoś inny ma na zewnątrz

  • Jeśli zaakceptujesz ból, to będziesz mniej cierpiał

  • Każdy ma swój własny Mount Everest, którego zdobycie stanowi cel życia

  • Ciesz się, że nie jesteś znany, dopóki możesz

  • Wyprzedzaj kulturę, tworząc kulturę
Umysł jest jak spadochron. Nie działa, jeśli nie jest otwarty. Frank Zappa

Człowieku! Istoto twórcza! Ty jesteś jak fala, kiedy wzmożonym przypływem kreatywnego myślenia dajesz dowód na istnienie własnego geniuszu. I na zawsze zmieniasz - choćby swój osobisty - świat. Jednak jak masz wreszcie wybrać własną drogę, skoro zewsząd dźgają Cię w oko nachalne drogowskazy Unikaj sztampy, to prosta ścieżka do najbardziej banalnych pomysłów. Nie daj się zmylić krzywdzącym stereotypom. I na sto tysięcy beczek prochu - bierz nogi za pas przy najmniejszym objawie konwencjonalności. Konwencjonalność to więzienie dla kreatywnego umysłu.

Skąd będziesz miał pewność, że Twój pomysł jest strzałem w dziesiątkę, skoro dopiero co powstał w Twojej głowie Popatrz na innych. Nie będą zachwyceni. Dobre pomysły zmieniają układ sił w relacjach między ludźmi. Dlatego zawsze na początku budzą opór. Jak wobec tego w cynicznym i unikającym ryzyka świecie pojawiają się przełomowe idee Co je inspiruje Czego potrzeba, żeby zarabiać na życie własną kreatywnością

Pogadaj o tym z autorem - kiedy Hugh Mac Leod był młodym, próbującym się wybić copywriterem, przesiadując w barach, zaczął gryzmolić na odwrotach wizytówek. Te rysunki ostatecznie doprowadziły do powstania popularnego bloga (Gaping Void) i stały się sławne ze względu na trafność oraz humor zawartych w nich obserwacji. Dzisiaj Mac Leod wypowiada się na temat wszystkiego, od marketingu aż po sens życia, ale jednym z jego głównych zainteresowań jest kreatywność. Jego pierwsza książka to rozwinięcie najbardziej błyskotliwych obserwacji, najzabawniejszych rysunków i najlepszych rad.

  • Sprzedać jest trudniej, niż się wydaje. Zmiękczanie swojego produktu, żeby stał się bardziejuser friendly", sprawi jedynie, że ludziom będzie się mniej podobał.

  • Jeśli twój biznesplan zakłada, że nagle zostanieszodkryty" przez jakąś grubą rybę, prawdopodobnie się nie powiedzie. Nikt nie odkrywa niczego nagle. Wszystko rodzi się powoli i w bólach.

  • Nie staraj się wyróżnić w tłumie: w ogóle unikaj tłumów. Nie ma sensu robić tego samego, co 250 tysięcy innych młodych ludzi pełnych nadziei, i czekać, aż stanie się cud. Wszystkie istniejące modele biznesu są złe. Znajdź nowy.

  • Pomysł nie musi być wielki. Musi jedynie być Twój. Znacznie więcej osób pociąga niezależność twórcy niż samo dzieło. Kiedy poznasz czterdzieści kluczy do rozwinięcia kreatywności, będziesz gotów uwolnić drzemiącego w Tobie geniusza i wypuścić go w świat. Nikomu na tym nie zależy Zrób to dla siebie!

Książka "Homo creativus. 40 technik podkręcania umysłu" - Hugh MacLeod - oprawa miękka - Wydawnictwo sensus. Książka posiada 176 stron i została wydana w 2011 r.