pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:
 
okładka książki - Od strony Kresów. Studia i szkice
Od strony Kresów. Studia i szkice cz. 13... 10.07 zł pozycja dostępna!
okładka książki - Magia numerologii
Magia numerologii 29.04 zł pozycja dostępna!
okładka książki - Podróże do życia po śmierci
Podróże do życia po śmierci 26.34 zł pozycja dostępna!
okładka książki - Prasa. Kultura. Wojna. Seria druga
Prasa. Kultura. Wojna. Seria druga 15.98 zł pozycja dostępna!
Księgarnia »
Książki »
»
Fieldwork jest sztuką
książka:

Fieldwork jest sztuką

Dane szczegółowe:
Producent: IFiS PAN
Oprawa: miękka
Data:2001-02-02
Cena wydawcy: 50.00 złpozycja niedostępna

Fieldwork jest sztuką - Paweł B. Sztabiński, Zbigniew Sawiński, Franciszek Sztabiński - opis książki:

KSIĄŻKĘ REKOMENDUJĄ
PTBRi O - Zarząd Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii
Fieldwork jest sztuką jest unikalną książką na temat badań i to nie tylko na naszym rynku. Książka ta napisana została przez praktyków, którzy procedurom badawczym mieli okazję przyjrzeć się z różnych stron. Od strony badacza pracującego w instytucie badawczym, metodologa projektującego badania, klienta-zleceniodawcy i użytkownika wyników badań, instruktora prowadzącego treningi i szkolenia ankieterskie, inspektora kontrolującego pracę ankieterów czy wreszcie samego ankietera. Większość autorów w różnych fazach swoich karier zawodowych miała okazję występować w co najmniej kilku spośród wymienionych ról.
Książka dostarcza odpowiedzi na kluczowe, choć banalnie brzmiące pytanie: jak dobrze realizować badania. Czytelnicy znajdą w niej wiele przemyślanych i sprawdzo­nych w praktyce rozwiązań, sprzyjających budowaniu rzetelnej i wartościowej wiedzy na temat badanych. Warto podkreślić aktualność przedstawionych propozycji. Dotyczy to między innymi technik badawczych korzystających ze wspomagania komputero­wego czy inicjatyw podejmowanych w ostatnim czasie przez branżę badawczą a na­kierowanych na poprawę jakości realizacji badań.
Autorzy nie uciekają również od tematów trudnych. Między innymi w rzeczowy sposób omawiają problem oszustw ankieterskich, przedstawiając zarazem rozwią­zania, za pomocą których rynek badawczy chroni się przed tego typu zagrożeniami.
Książkę możemy polecić właściwie wszystkim osobom zawodowo związanym czy za­interesowanym badaniami realizowanymi technikami ankieterskimi. Obejmuje ona bardzo szerokie spectrum zagadnień: od ogólnych informacji na temat organizacji rynku badań w Polsce, po konkretne wskazówki - jak należy postąpić w przypadku wystąpienia konkretnych trudności podczas realizacji badania w terenie.
Na koniec chcielibyśmy jednakże ostrzec. Książka jest napisana barwnym językiem i jej lektura potrafi wciągnąć na długie godziny.
OFBOR - Zarząd Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku
Nie sposób robić dobre badania bez dobrych ankieterów. To od nich zależy jakoś( danych, które potem staną się przedmiotem analiz i podstawą decyzji marketingowych. Ten pierwszy, w hierarchii firmy badawczej, poziom może okazać się jej najsłabszym ogniwem. Świadome tego agencje badawcze dbają o jakość pracy ankietę rów nie mniej niż o kompetencje badaczy.
Lekturę tej książki polecamy nie tylko ankieterom czy szefom sieci ankieterskich lecz również wszystkim osobom związanym z realizacją badań ankietowych, takim ja badacze czy osoby zatrudnione w różnych firmach i agencjach reklamowych, zajmujące się zlecaniem badań w agencjach badawczych.
Warto, by z książką zapoznały się także osoby, które wiążą swoją przyszłość z zawodem ankietera. Wbrew obiegowej opinii nie jest to łatwy sposób na zarabiani pieniędzy, lecz zajęcie wymagające cierpliwości, wysokiej kultury osobistej i, przed wszystkim, dużych umiejętności interpersonalnych i komunikacyjnych. Jesteśmy przekonani, że książka okaże się pomocna w rekrutacji, szkoleniu oraz monitorowaniu pracy ankieterów.

Książka „Fieldwork jest sztuką” - oprawa miękka - Wydawnictwo IFiS PAN.

Książka posiada 0 stron i została wydana w 0000 r.

Oceń, napisz recenzję/opinię [+]
  Bądź pierwszy - napisz opinię, recenzję o książce "Fieldwork jest sztuką"
Paweł B. Sztabiński, Zbigniew Sawiński, Franciszek Sztabiński (red.) - autor m.in.:
Socialogical tools measuring occupations - okładka książki
Socialogical tools measuring occupations Henryk Domański, Zbigniew Sawiński, Kazimierz M. Słomczyński;