pokaz koszyk
tylko: autor tytuł  24h
»
»
»
Dziecko w świecie mediów i konsumpcji
»
książka:

Dziecko w świecie mediów i konsumpcji

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Rok wyd.: 2006
Oprawa: miękka
Ilość stron: 268 s.
Wymiar: 165x240 mm
EAN: 9788323321880
ISBN: 83-233-2188-4
Data: 2006-10-27
Cena: 23.55  Cena wydawcy: 31.40 zł Oszczędzasz: 7.85 do koszyka pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Dziecko w świecie mediów i konsumpcji - Małgorzata Bogunia-Borowska - opis książki:

Dziecko w świecie mediów i konsumpcji to książka analizująca sytuację współczesnego dziecka, jego pozycję społeczno-kulturową, sposoby funkcjonowania oraz kreowania i przedstawiania jego obrazu w mediach. Wszystkie te zjawiska są opisane w kontekście toczących się aktualnie procesów kulturowych charakterystycznych dla społeczeństwa konsumpcyjnego i zmediatyzowanego, takich jak: infantylizacja kulturowa, adolescencja dzieci, komercjalizacja dzieciństwa. Wpływają one na sposób socjalizowania dzieci, ofertę medialną, sposoby kreowania nie tylko obrazu dziecka i dzieciństwa, lecz także macierzyństwa czy rodziny. Oferta dzisiejszej kultury konsumpcyjno-medialnej stwarza wiele korzyści, ale rodzi też pewne zagrożenia, takie jak choćby anoreksja czy niebezpieczeństwa wynikające z dostępu do źródeł internetowych. Zarówno jednym, jak i drugim zjawiskom wnikliwie przyglądają się autorzy książki.

W dzisiejszych czasach decyzja o posiadaniu dziecka poprzedzona jest refleksją dotyczącą nie tylko sposobu wychowania, lecz także zapewnienia mu określonych dó materialnych. Wynika to stąd, że obecnie dziecko jest ważnym obiektem działań marketingowo-komercyjnych. Taka sytuacja powoduje, że zarówno przed rodzicami jak i dziećmi stawiane są nowe wyzwania, które wymagają opracowania przemyślanych, często zaplanowanych na wiele lat strategii działania. Tym zjawiskom i procesom poświęcona jest książka.

Książka „Dziecko w świecie mediów i konsumpcji” - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Książka posiada 268 stron i została wydana w 2006 r.

Oceń, napisz recenzję/opinię [+]
  Bądź pierwszy - napisz opinię, recenzję o książce "Dziecko w świecie mediów i konsumpcji"
Małgorzata Bogunia-Borowska (red.) - autor m.in.:
Współczesny świat dziecka. Media - okładka książki
Współczesny świat dziecka. Media i konsumpcja Małgorzata Bogunia-Borowska (red.);
Fundamenty dobrego społeczeństwa. - okładka książki
Fundamenty dobrego społeczeństwa. Wartości Małgorzata Bogunia-Borowska (red.);
Kupujący tę pozycję zamówili również:
Kobiety, mężczyźni i społeczeństwo - okładka książki
Kobiety, mężczyźni i społeczeństwo Claire M. Renzetti, Daniel Curran
Produkty podobne:
Być kobietą w Oriencie - okładka książki
Być kobietą w Oriencie Danuta Chmielowska, Barbara Grabowska, Ewa Machut-Mendecka (red.)
Kobiety, mężczyźni i społeczeństwo - okładka książki
Kobiety, mężczyźni i społeczeństwo Claire M. Renzetti, Daniel Curran
Dziecko w świecie wiedzy, informacji - okładka książki
Dziecko w świecie wiedzy, informacji i komunikacji Stanisław Juszczyk, Irena Polewczyk (red.)