pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Dziecko w świecie marzeń

Autor książki:

Bronisława Dymara

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Oprawa: miękka
Ilość stron: 212 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788386994076
ISBN: 83-86994-07-X
Data: 2007-07-03
Cena wydawcy: 10.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Mały Książę powiedział: "najważniejsze jest niewidoczne dla oczu” – zobaczmy, więc taką szkołę oczyma serca i wyobraźni, gdyż "wyobraźnia – to sztuka marzeń”.

Książka zawiera informacje dotyczące istoty marzeń, ich źródeł, cech oraz powiązań z innymi pojęciami, takimi jak: fantazja, wyobraźnia, sny, aluzje, cele. Akcentuje bogactwo i różnorodność marzeń oraz związek marzeń bohaterów literackich z bohaterami rzeczywistymi. Ukazuje strukturę marzeń w kontekście literackim oraz językowe ich aspekty, głównie z punktu widzenia semantyki, metaforyki i instrumentalizacji. Rozdział "Fascynacja światem marzeń” stanowi formę popularyzacji aforyzmów, sentencji, maksym i przysłów. Dołączone aneksy i antologie mogą stanowić podstawę do pracy samodzielnej i do działań kreacyjnych nauczycieli.

Książka "Dziecko w świecie marzeń" - Bronisława Dymara (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls.

Spis treści:

Wstęp
Rozdział I. Droga do marzeń, czyli o potrzebie rozwijania wyobraźni
Skrzydła wyobraźni
Dziecięce marzenia a szkolny tornister
Sztuka nowoczesnego uczenia się- nauczania a tradycja
Marzenie jako „gra wyobraźni” i jako sposób twórczego myślenia o edukacji
Przykład pod tytułem „Szaleństwo drogi do Bajlandii…”
Przypisy

Rozdział II. Źródła marzeń i ich niektóre cechy
Związek marzeń z potrzebami człowieka
Wszechobecność marzeń w ludzkim życiu i kulturze
Pedagogiczne i egzystencjalne aspekty marzeń
O niektórych tajemnicach snów i marzeń
Dziwna mapa pojęć
Przypisy
Blok samokształceniowy nr 1, czyli dla każdego coś użytecznego

Rozdział III. Bohater literacki jako marzyciel
Pojęcie bohatera literackiego
Książka dla dziecka i jej bohaterowie
Typologia marzeń, czyli o bohaterach marzących
Język Marzen bohaterów
Bohaterów swoistości i niezwykłości marzeń bohaterów lubianych przez dzieci
Przypisy

Rozdział IV. O treści marzeń dzieci
Empiryczne podstawy wiedzy na temat: „O czym marzą nasze dzieci?”
Marzenia o dobroci, pięknie, miłości, przyjaźni, własnym rozwoju i innych wartościach
Marzenia o lepszym świecie, o życiu tu i teraz
Marzenia o dobrobycie, bogactwie i sławie
Ważne treści… prawie nieobecne w marzeniach
Przypisy

Rozdział V. O języku i formie marzeń
Trzy spojrzenia na język – potoczne, artystyczne, naukowe
Forma tekstów o marzeniach i forma marzeń w tekstach
Język jako narzędzie, czyli o funkcjach języka i lingwistyce edukacyjnej
Odpowiednie dać rzeczy słowo
Dawać można tylko to, co mamy…
Przypisy

Rozdział VI. Fascynacja światem marzeń, czyli o aforyzmach, sentencjach, złotych myślach i innych powiedzeniach
Bogactwo i różnorodność powiedzeń o marzeniach
O niektórych funkcjach sentencji, aforyzmów i…
Literatura piękna jako źródło celów i marzeń – bogactwo i różnorodność krótkich form wypowiedzi o marzeniach
Próba klasyfikacji aforyzmów, sentencji, złotych myśli innych powiedzeniach o marzeniach
Edukacyjne konteksty aforyzmów, sentencji, złotych myśli, czyli o stosowaniu powiedzeń o marzeniach w praktyce szkolnej
Przypisy

Rozdział VII. Dzieci i dorośli jako marzyciele
Marzyciele dorośli, czyli próba ryzykownej typologii
Dzieci jako marzyciele
Trzy spojrzenia na marzenia
Przypisy
Blok samokształceniowy nr 2, czyli dla każdego coś użytecznego

Antologia wierzy o marzeniach, snach, fantazji, wyobraźni i…
Wstęp
Część I. Wiersze poetów profesjonalnych
Część II. Wiersze naszych dzieci
Cześć II. Piosenki o marzeniach

Aneksy
Aneks nr 1. Siatka pojęć: marzenia – fantazja, wyobraźnia, sny, iluzje, cele
Aneks nr 2. Teksty literackie
Aneks nr 3. Scenariusz kompleksu pt. „Nasza niezwykła podróż do świata bajek i baśni”