pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Blender. Ćwiczenia praktyczne

Autor książki:

Maciej Halber

Dane szczegółowe:
Wydawca: Helion
Rok wyd.: 2008
Oprawa: miękka
Ilość stron: 232 s.
Wymiar: 148x210 mm
EAN: 9788324611904
ISBN: 83-246-1190-8
Data: 2009-09-07
Cena wydawcy: 27.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Nietypowy, darmowy, funkcjonalny... trzy zalety Blendera w praktyce
  • Poznaj niezwykłe możliwości Blendera - od modelowania obiektu do renderingu sceny
  • Naucz się szybko i efektywnie poruszać wśród wielu poleceń programu
  • Twórz własne obiekty oraz animacje z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi

Blender jest darmowym programem służącym do modelowania obiektów 3d, renderowania i tworzenia animacji trójwymiarowych, działającym na najróżniejszych platformach sprzętowych. Do ogromnej popularności tej aplikacji w środowisku projektantów gier, twórców reklam i klipów przyczyniła się zarówno mnogość dostępnych narzędzi, jak i wygoda używania bardzo elastycznego interfejsu. Program umożliwia wykonanie wszelkich czynności związanych z tworzeniem i modyfikowaniem obiektów graficznych 3d, wprawianiem ich w ruch i umieszczaniem na scenie oraz dodawaniem efektów służących uwiarygodnieniu wizualizacji (symulacja zachowania obiektów określonego typu, detekcja kolizji itp.).

Książka Blender. Ćwiczenia praktyczne" ma za zadanie ułatwić Ci szybkie opanowanie obsługi programu Blender. Dzięki niej poznasz zasady działania i sposoby wygodnego konfigurowania interfejsu. Dowiesz się także, jak modelować przeróżne obiekty z wykorzystaniem metod bezpośrednich, danych liczbowych i okien, używać dostępnych tekstur i materiałów, dodawać oświetlenie i ostatecznie renderować gotowe sceny. Praktyczna nauka w postaci ćwiczeń pozwoli Ci efektywnie pracować, a podane wskazówki będą świetnym punktem wyjścia do przeprowadzania własnych eksperymentów. Praca z grafiką trójwymiarową wymaga swobodnego poruszania się w programie do jej tworzenia, a ten podręcznik z pewnością Ci w tym pomoże!

  • Opis interfejsu programu
  • Nawigacja w przestrzeni trójwymiarowej
  • Modelowanie obiektów typu Mesh
  • Modelowanie obiektów z użyciem krzywych Beziera
  • Dodawanie materiałów i tekstur
  • Oświetlanie sceny
  • Rendering
  • Skróty klawiaturowe
Krok po kroku - do pełnego mistrzostwa w projektowaniu grafiki 3d!

Książka "Blender. Ćwiczenia praktyczne" - Maciej Halber - oprawa miękka - Wydawnictwo Helion. Książka posiada 232 stron i została wydana w 2008 r.