pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Antropologia komunikacji: od teorii do badań terenowych. Seria: Communicare

Autor książki:

Yves Winkin

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Rok wyd.: 2007
Oprawa: miękka
Ilość stron: 252 s.
Wymiar: 135x205 mm
EAN: 9788323502906
ISBN: 978-83-2350-290-6
Data: 2007-06-29
Cena wydawcy: 39.90 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Książka jest zaproszeniem do podjęcia badań etnograficznych w naukach dotyczących komunikacji. Jest to dopracowana konstrukcja teoretyczna, wkraczająca na teren życia społecznego i podejmująca obserwację komunikacji w działaniu.. Intencją książki jest pomóc badaczom w uczeniu się dostrzegania komunikacji w słowach i gestach życia codziennego. Pojawienie się antropologii komunikacji jako dziedziny nauki opiera się na badaniach terenowych: podróżach turystycznych, zwiedzaniu muzeów i wystaw. Jest to przede wszystkim spojrzenie entomologiczne i emfatyczne na społeczność ludzką.
Telegraficznej koncepcji komunikacji Winkin przeciwstawia koncepcję orkiestralną, opracowaną przez takich badaczy jak Gregory Bateson i Ray Birdwhistell. Proponuje swoją antropologię komunikacji opierając się na koncepcjach Della Hymesa i Ervinga Goffmana. Daje rady praktyczne i przykłady badań prowadzonych z perspektywy obserwatora uczestniczącego (Maroc, Italie, USA). Dla Winkina komunikacja jest darem/przeciw-darem oraz wyczynem kultury.

Książka "Antropologia komunikacji: od teorii do badań terenowych. Seria: Communicare" - Yves Winkin - oprawa miękka - Wydawnictwo Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego. Książka posiada 252 stron i została wydana w 2007 r.