Znaczenie praktyk pedagogicznych w procesie kształcenia nauczycieli
Aleksandra Szyller

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wolters Kluwer business |
Format: | |
Ilość stron: | 156 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788381245272 |
Data: | 2025-07-17 |
Opis e-booka:
Kształcenie nauczycieli jest wyzwaniem dla uczelni wyższych. Przygotowanie kandydatów do tego zawodu wymaga wysokiej jakości oferty edukacyjnej, szczególnych kwalifikacji kadry akademickiej oraz współpracy uczelni z instytucjami edukacyjnymi i nauczycielami praktykami - aby tworzyć warunki do rozwoju kompetencji pedagogicznych, które będą stanowić podstawę do odpowiedzialnej i twórczej pracy. W publikacji omówiono współczesne problemy związane z przygotowaniem kandydatów na nauczycieli w procesie akademickiego kształcenia - ze szczególnym uwzględnieniem praktyk pedagogicznych i ich znaczenia w budowaniu podstaw tożsamości zawodowej przyszłych nauczycieli. Autorzy książki zastanawiają się:
Jakie znaczenie mają doświadczenia praktyczne w procesie rozwoju zawodowego nauczycieli w perspektywie teoretycznej?
Jak kształtować nauczycielski profesjonalizm?
Jaką rolę w procesie kształcenia odgrywa nowatorstwo i autonomia zawodowa nauczycieli?
Omawiają także różne modele praktyk studenckich, z prezentacją projektów i doświadczeń Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego. Adresaci: Książka jest przeznaczona dla nauczycieli, studentów kierunków pedagogicznych, administracji oświatowej i wszystkich, którym bliska jest problematyka jakości kształcenia kandydatów do niezwykle wymagającego i odpowiedzialnego zawodu nauczyciela wczesnej edukacji.
E-book „Znaczenie praktyk pedagogicznych w procesie kształcenia nauczycieli” - Wydawca: Wolters Kluwer business. Cena 42.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Rozdział 1
ZNACZENIE DOŚWIADCZEŃ PRAKTYCZNYCH W KSZTAŁCENIU I ROZWOJU ZAWODOWYM NAUCZYCIELI | str. 13
Rozdział 2
WYBRANE KONTEKSTY NAUCZYCIELSKIEGO PROFESJONALIZMU I KOMPETENCYJNOŚCI - STAN AKTUALNY, POTRZEBY I REKOMENDACJE | str. 32
Rozdział 3
NOWATORSTWO I AUTONOMIA NAUCZYCIELI KLUCZEM DO BUDOWANIA KOMPETENCJI ZAWODOWYCH | str. 76
Rozdział 4
MODELE PRAKTYK PEDAGOGICZNYCH - BEHAWIORYZM I KONSTURTYWIZM W KSZTAŁCENIU PRZYSZŁYCH NAUCZYCIELI | str. 90
Rozdział 5
KONSTRUKTYWISTYCZNY MODEL PRAKTYK W KSZTAŁCENIU STUDENTÓW WYDZIAŁU PEDAGOGICZNEGO UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO | str. 113
BIBLIOGRAFIA | str. 149
O AUTORACH | str. 155