pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Zarządzanie kompetencjami. Perspektywa firmowa i osobista

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wolters Kluwer business
Format: pdf
Ilość stron: 392 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788383586427
Data: 2025-07-17
84.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

W publikacji przedstawiono wszystkie najważniejsze zagadnienia związane z badaniem kompetencji zawodowych oraz sposobami ich rozwijania. Czytelnik znajdzie tu zarówno merytoryczne podstawy zarządzania kompetencjami, jak i konkretne narzędzia oraz najlepsze praktyki wdrożeniowe.

Autor omawia tematy takie jak: - budowanie i wdrażanie systemu zarządzania kompetencjami, - kompetencyjne opisy stanowisk, - metody oceny potencjału kompetencyjnego pracowników i kandydatów do pracy, - szkolenia i rozwój potencjału zawodowego pracowników, - zarządzanie talentami i budowanie ścieżek kariery, - wpływ rozwoju kompetencji pracowników na wzrost ich efektywności.


Publikacja zainteresuje specjalistów i menedżerów HR oraz HR biznes partnerów, którzy poszukują informacji i wskazówek dotyczących tego, jak budować i wdrażać systemy zarządzania kompetencjami w firmie. Pracownicy natomiast odnajdą w niej inspirujące zagadnienia związane z rozwojem i karierą zawodową.

E-book „Zarządzanie kompetencjami. Perspektywa firmowa i osobista” - Wydawca: Wolters Kluwer business. Cena 84.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wykaz najważniejszych skrótów . 7

Wprowadzenie ... 9

Rozdział 1. Podstawy 11

Parę słów o historii 11

Paradygmat efektywności ... 17

Zarządzanie efektywnością – przykład wdrożenia .. 26

Dlaczego kompetencje? .. 31

Definicje 43

Predyspozycje a kompetencje . 65

Opisywanie kompetencji 78

Katalogi kompetencji – opracowanie i wykorzystanie . 93

Profile kompetencji 109

Rozwój kompetencji zawodowych . 123

Rozdział 2. Zarządzanie kompetencjami zawodowymi . 147

Sposób wdrażania zarządzania kompetencjami zawodowymi . 151

Kompetencyjne opisy stanowisk . 161

Audyt kompetencyjny 183

Rekrutacja i selekcja ... 226

System ocen pracowników . 241

Szkolenia ... 266

Zarządzanie talentami 284

Budowanie ścieżek kariery . 291

Kultura organizacyjna 300

Trudności wdrożeniowe . 305

Narzędzia IT wspomagające zarządzanie kompetencjami ... 312

Rozdział 3. Studium przypadku 318

Sytuacja wyjściowa . 318

Realizacja projektu . 319

Rekomendacja dla dalszych działań 331

Rozdział 4. Mapa kompetencji – przykładowe opisy . 341

Zarządzanie sobą ... 341

Rozdział 5. Profi le kompetencyjne dla ról zawodowych 364

Słownik podstawowych pojęć ... 373

Bibliografia ... 377

Indeks .. 383