
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wolters Kluwer business |
Format: | |
Ilość stron: | 392 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788383586427 |
Data: | 2025-07-17 |
Opis e-booka:
W publikacji przedstawiono wszystkie najważniejsze zagadnienia związane z badaniem kompetencji zawodowych oraz sposobami ich rozwijania. Czytelnik znajdzie tu zarówno merytoryczne podstawy zarządzania kompetencjami, jak i konkretne narzędzia oraz najlepsze praktyki wdrożeniowe.Autor omawia tematy takie jak: - budowanie i wdrażanie systemu zarządzania kompetencjami, - kompetencyjne opisy stanowisk, - metody oceny potencjału kompetencyjnego pracowników i kandydatów do pracy, - szkolenia i rozwój potencjału zawodowego pracowników, - zarządzanie talentami i budowanie ścieżek kariery, - wpływ rozwoju kompetencji pracowników na wzrost ich efektywności.
Publikacja zainteresuje specjalistów i menedżerów HR oraz HR biznes partnerów, którzy poszukują informacji i wskazówek dotyczących tego, jak budować i wdrażać systemy zarządzania kompetencjami w firmie. Pracownicy natomiast odnajdą w niej inspirujące zagadnienia związane z rozwojem i karierą zawodową.
E-book „Zarządzanie kompetencjami. Perspektywa firmowa i osobista” - Wydawca: Wolters Kluwer business. Cena 84.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Wprowadzenie ... 9
Rozdział 1. Podstawy 11
Parę słów o historii 11
Paradygmat efektywności ... 17
Zarządzanie efektywnością – przykład wdrożenia .. 26
Dlaczego kompetencje? .. 31
Definicje 43
Predyspozycje a kompetencje . 65
Opisywanie kompetencji 78
Katalogi kompetencji – opracowanie i wykorzystanie . 93
Profile kompetencji 109
Rozwój kompetencji zawodowych . 123
Rozdział 2. Zarządzanie kompetencjami zawodowymi . 147
Sposób wdrażania zarządzania kompetencjami zawodowymi . 151
Kompetencyjne opisy stanowisk . 161
Audyt kompetencyjny 183
Rekrutacja i selekcja ... 226
System ocen pracowników . 241
Szkolenia ... 266
Zarządzanie talentami 284
Budowanie ścieżek kariery . 291
Kultura organizacyjna 300
Trudności wdrożeniowe . 305
Narzędzia IT wspomagające zarządzanie kompetencjami ... 312
Rozdział 3. Studium przypadku 318
Sytuacja wyjściowa . 318
Realizacja projektu . 319
Rekomendacja dla dalszych działań 331
Rozdział 4. Mapa kompetencji – przykładowe opisy . 341
Zarządzanie sobą ... 341
Rozdział 5. Profi le kompetencyjne dla ról zawodowych 364
Słownik podstawowych pojęć ... 373
Bibliografia ... 377
Indeks .. 383