Przemoc i zdrowie w obrazach telewizyjnych Violence and Health in television. Edukacja przez codzienność telewizyjną Education by TV Commonplace
Mariusz Drożdż

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Format: | |
Ilość stron: | 182 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788375878073 |
Data: | 2025-05-05 |
Opis e-booka:
Codziennie zalewa nas potok wiadomości. Wpatrzeni jesteśmy w bohaterów reality show i seriali. Czy wokół nadal jest świat rzeczywisty czy ten wykreowany przez media? W dużej mierze żyjemy tym, co przedstawią nam gazety, powiedzą prezenterzy programów informacyjnych radia czy telewizji. Nie jesteśmy w stanie uchronić się przed wpływem informacji na naszą podświadomość, jeżeli uczestniczymy w normalnym nurcie obecnego życia. Pewnie nie jest to takie złe, o ile za informacją nie kryje się kłamstwo i oszustwo. Problemy zaczynają się dopiero wtedy, gdy ograniczymy nasze postrzeganie świata jedynie do tego, co przyniosą nam media.Książka dotyczy dwóch obszarów zagadnień. Pierwszy koncentruje się wokół odpowiedzi na pytanie: W jaki sposób programy telewizyjne oddziałują na widzów? Autorzy skupiają się tu przede wszystkim na przemocy w mediach. Drugi obszar, to przedstawienie zdrowia jako wartości w programach telewizyjnych.
Książka zasługuje na uwagę co najmniej z dwóch powodów. Po pierwsze dotyczy aktualnej problematyki związanej z istotnymi zagadnieniami pedagogicznymi. Po drugie Autorzy podjęli się dokonania analizy teoretycznej dwóch ważnych społecznie zagadnień: przemocy w mediach i jej oddziaływania na odbiorcę oraz problematyki zdrowia w programach telewizyjnych
E-book „Przemoc i zdrowie w obrazach telewizyjnych Violence and Health in television. Edukacja przez codzienność telewizyjną Education by TV Commonplace” - Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls.
Spis treści:
Widz telewizyjny w ponowoczesnym świecie
(Mariusz Drożdż)
Wstęp
Telewizja jako element kształtowania postaw życiowych odbiorców
Oddziaływanie mediów wizualnych na podświadomość
Konstruowanie znaczenia
Kod hermeneutyczny i jego wpływ na rozumienie treści
Telewizja jako źródło informacji i manipulacji w świecie globalizacji i gospodarki rynkowej
Telewizja – szansa czy zagrożenie w świecie globalizacji i gospodarki rynkowej?
Telewizyjna przemoc w świetle badań naukowych
Przejawy negatywnego wpływu programów telewizyjnych na postawy dzieci, młodzieży oraz dorosłych
Pedagogiczne wymiary telewizji
Miejsce pedagogiki w stymulowanym przez telewizję świecie
Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych odbiorców
Propozycje rozwiązań edukacyjnych zapobiegających wywołanej przez media elektroniczne agresji i przemocy
Część II
Obraz telewizyjny jako przestrzeń kultury zdrowia
(Mirosław Kowalski)
Wstęp
Zdrowie dla wszystkich – aktualność tematu, jego znaczenie pedagogiczne i społeczne
Wokół pojęć: zdrowie, wartość zdrowia, kultura zdrowotna
Zdrowie młodego pokolenia: towar czy wartość?
Konsumpcjonizm i konsumeryzm zdrowotny
Wokół triady: zdrowie – wartość – telewizja
„Telewizyjność” zdrowia.
Między zrozumieniem a odrzuceniem
Telewizyjna „mandragora” wartości zdrowia.
Telewizja jako nośnik wartości zdrowia.
Świat iluzji – świat bez zdrowia?
Wiesz wszystko – reklama telewizyjna
jako spektakl o zdrowiu i dla zdrowia?
Zdrowie dzięki telewizji, czyli wielkie wychowawcze udawanie?
Trudne pytania do (nie)dojrzałych rodziców
Telewizyjny świat zdrowia – konteksty panowania konsumpcji zdrowotnej
Edukacja zdrowotna przez „codzienność” telewizyjną.
I co dalej?