E-book:
Analiza rozwoju cech somatycznych, motoryczności i umiejętności techniczno-taktycznych młodych sportowców uprawiających grę w piłkę ręczną
Autor:
Michał Spieszny

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | AWF Kraków |
Format: | |
Ilość stron: | 140 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788362891023 |
Data: | 2025-05-05 |
16.80
pozycja dostępna
Wyślemy w czasie: 24 h
×
Opis e-booka:
W toku procesu treningowego wyposażamy gracza w umiejętności, które pozwalają mu na świadome i efektywne stosowanie przez niego w różnorodnych, złożonych sytuacjach, skutecznych działań indywidualnych, grupowych i zespołowych. Nie można również zapominać o kształtowaniu dyspozycji osobniczych umożliwiających działanie w grze dzięki określonemu potencjałowi motorycznemu, poziomowi inteligencji czy też predyspozycjom psychicznym.
E-book „Analiza rozwoju cech somatycznych, motoryczności i umiejętności techniczno-taktycznych młodych sportowców uprawiających grę w piłkę ręczną” - Wydawca: AWF Kraków. Cena 16.80 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
WSTĘP 5
1. PRZEGLĄD LITERATURY PRZEDMIOTU ORAZ UZASADNIENIE TEMATU 9
2. CEL PRACY ORAZ PODSTAWOWE PYTANIA BADAWCZE 26
3. MATERIAŁ I METODY 28
3.1. Charakterystyka badanej zbiorowości oraz organizacja badań . . . 28
3.2. Zakres badań oraz metodyka i technika wykonywania pomiarów . . 30
3.3. Metody opracowania materiału 34
4. WYNIKI 36
4.1. Zmienność ontogenetyczna badanych cech somatycznych i zdolności motorycznych 36
4.1.1. Cechy somatyczne 36
4.1.2. Zdolności szybkościowo-siłowe 45
4.1.3. Zdolności koordynacyjne 50
4.2. Zróżnicowanie międzypłciowe cech somatycznych, zdolności szybkościowo- siłowych i zdolności koordynacyjnych 53
4.3. Zależność poziomu umiejętności techniczno-taktycznych od predyspozycji strukturalnych, zdolności szybkościowo-siłowych i koordynacyjnych . . 61
4.4. Struktura czynnikowa cech somatycznych i zdolności motorycznych. . 65
4.4.1. Wyniki analizy czynnikowej w grupach dziewcząt 66
4.4.2. Wyniki analizy czynnikowej w grupach chłopców 71
5. DYSKUSJA . 78
WNIOSKI . . 90
PIŚMIENNICTWO 92
ANEKS . 111
SUMMARY 141
1. PRZEGLĄD LITERATURY PRZEDMIOTU ORAZ UZASADNIENIE TEMATU 9
2. CEL PRACY ORAZ PODSTAWOWE PYTANIA BADAWCZE 26
3. MATERIAŁ I METODY 28
3.1. Charakterystyka badanej zbiorowości oraz organizacja badań . . . 28
3.2. Zakres badań oraz metodyka i technika wykonywania pomiarów . . 30
3.3. Metody opracowania materiału 34
4. WYNIKI 36
4.1. Zmienność ontogenetyczna badanych cech somatycznych i zdolności motorycznych 36
4.1.1. Cechy somatyczne 36
4.1.2. Zdolności szybkościowo-siłowe 45
4.1.3. Zdolności koordynacyjne 50
4.2. Zróżnicowanie międzypłciowe cech somatycznych, zdolności szybkościowo- siłowych i zdolności koordynacyjnych 53
4.3. Zależność poziomu umiejętności techniczno-taktycznych od predyspozycji strukturalnych, zdolności szybkościowo-siłowych i koordynacyjnych . . 61
4.4. Struktura czynnikowa cech somatycznych i zdolności motorycznych. . 65
4.4.1. Wyniki analizy czynnikowej w grupach dziewcząt 66
4.4.2. Wyniki analizy czynnikowej w grupach chłopców 71
5. DYSKUSJA . 78
WNIOSKI . . 90
PIŚMIENNICTWO 92
ANEKS . 111
SUMMARY 141