pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:
Książki »
»
Wyszukiwarki internetowe a społeczeństwo
Tytuł książki:

Wyszukiwarki internetowe a społeczeństwo

Autor książki:

Alexander Halavais

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wyd.: 2012
Oprawa: miękka
Ilość stron: 264 s.
Wymiar: 145x210 mm
EAN: 978830116971801
ISBN: 978-83-0116-971-8
Data: 2012-05-31
44.36  49.00  4.64 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 48 h

Wyszukiwarki internetowe a społeczeństwo - Alexander Halavais - opis książki:

Wyszukiwanie informacji jest, zaraz po e-mailu, najpopularniejszym działaniem w Internecie. Co więcej, coraz bardziej jesteśmy przekonani, że jeśli czegoś wyszukiwarka nie znajdzie, to dana rzecz nie istnieje. Napisano wiele o tym, jak korzystać i ulepszać wyszukiwarki, jednak do tej pory mało powiedziano o społecznych i kulturalnych skutkach wyszukiwarek. Autor pyta nie tylko o to, jak działają, ale przede wszystkim bada techniki wykorzystywane do manipulacji nimi - od uzyskania lepszych rankingów do cenzury. Doskonała lektura dla każdego, kto chce się dowiedzieć, jak wyszukiwarki kształtują naszą tożsamość, w jakim stopniu polityka wpływa na sposób ich wykorzystywania, nadużywania i regulowania oraz co to oznacza dla prywatności i demokracji ...rozszyfrowanie czarnej skrzynki wyszukiwarki powinno interesować nie tylko technologów i marketerów, ale każdego, kto chce rozumieć, jak pojmujemy ten od niedawna połączony w sieć świat. Wyszukiwarki zaczęły odgrywać główną rolę w ujarzmianiu i kontrolowaniu stale powiększającego się morza informacji, które są nam dostępne a jednak ufamy im chętniej niż powinniśmy. Bezpłatnie oddzielają, jak się wydaje, ziarna od plew i odpowiadają na nasze najbardziej wnikliwe, jak i najbardziej trywialne, pytania. Stały się obiektem wiary. Wiele wymagamy od wyszukiwarek, czego one żądają w zamian Urządzenia te są jednocześnie najbardziej i najmniej widoczną częścią cyfrowej rewolucji sieci. Nowoczesna wyszukiwarka przejęła rolę, którą starożytni przedstawiciele wielu kultur przypisywali wyroczni: mianowicie źródła wiedzy na temat świata i tego, kim jesteśmy.

Halavais Alexander, socjolog wykładający interaktywną komunikacją na uniwersytecie Quinnipiac,

Książka „Wyszukiwarki internetowe a społeczeństwo” - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe PWN. Książka posiada 264 stron i została wydana w 2012 r. Cena 44.36 zł. Zapraszamy na zakupy!

Oceń, napisz recenzję/opinię [+]
  Bądź pierwszy - napisz opinię, recenzję o książce "Wyszukiwarki internetowe a społeczeństwo"
Kupujący tę pozycję zamówili również:
Socjologia Zygmunta Baumana - okładka książki
Socjologia Zygmunta Baumana Przemysław Tacik
Blogowanie - okładka książki
Blogowanie Jill Walker Rettberg
Produkty podobne:
Dekada członkostwa Polski w UE. - okładka książki
Dekada członkostwa Polski w UE. Społeczne skutki... Magdalena Lesińska, Marek Okólski, Krystyna Slany, Brygida Solga (red.)
Polska gmina 2015 - okładka książki
Polska gmina 2015 Grzegorz Gorzelak (red.)
Socjologia ciała - okładka książki
Socjologia ciała Chris Shilling
Podejście ewolucyjne w naukach - okładka książki
Podejście ewolucyjne w naukach społecznych Jan Polowczyk, Hubert Witczak, Maciej Błaszak (red.)
Mniejszości narodowe i etniczne - okładka książki
Mniejszości narodowe i etniczne w Polsce w świetle... Sławomir Łodziński, Katarzyna Warmińska, Grzegorz Gudaszewski (red.)