pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Wojna, obraz, propaganda. Socjologiczna analiza plakatów wojennych

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Rok wyd.: 2014
Oprawa: twarda
Ilość stron: 232 s.
Wymiar: 170x245 mm
EAN: 9788379690671
ISBN: 978-83-7969-067-1
Data: 2014-05-14
pozycja niedostępna

Opis książki:

Po książkę warto sięgnąć przynajmniej z trzech powodów. Po pierwsze dlatego, że pokazuje ona efektywność i przydatność analiz wizualnych w rozumieniu życia społecznego, ich użyteczność w uprawianiu, zwłaszcza współczesnej, socjologii. Po drugie dlatego, że jest ona doskonałym kompendium wiedzy na temat propagandy wizualnej, pokazuje jej historyczne przykłady i współczesne rozwinięcia, a także to, jak bardzo ten rodzaj komunikatów przenika codzienność, jak jest on wszechobecny i to w każdym z możliwych do pomyślenia aspektów życia społecznego. Po trzecie dlatego, że czytelnik znajdzie w książce wiele trudnych do pozyskania informacji na temat ikonicznych przedstawień wojny obecnych w zachodniej kulturze wizualnej, słabo dotąd rozpoznane przykłady kampanii propagandowych z przeszłości, a także wiele niezwykle trafnych interpretacji współczesnych przekazów o charakterze perswazyjnym.

Książka "Wojna, obraz, propaganda. Socjologiczna analiza plakatów wojennych" - oprawa twarda - Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. Książka posiada 232 stron i została wydana w 2014 r.