pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Wielki mały ekran. Telewizja a codzienność Polaków w latach sześćdziesiątych. Seria: W PRL

Autor książki:

Patryk Pleskot

Dane szczegółowe:
Wydawca: TRIO
Rok wyd.: 2007
Oprawa: miękka
Ilość stron: 208 s.
Wymiar: 145x205 mm
EAN: 9788374361354
ISBN: 978-83-7436-135-4
Data: 2007-10-12
Cena wydawcy: 29.00 złpozycja niedostępna
zdjęcie

Opis książki:

Analiza wchodzenia nowego medium jakim w latach 60. była telewizja w polski system mediów masowych wówczas nazywanych środkami masowej informacji i propagandy. Autor w swojej pracy zajmuje się zagadnieniem ogromnie ważnym z punktu widzenia historyków - a mianowicie związkiem telewizji z życiem społeczeństwa. O ile prasa radio oraz film były w PRL traktowane jako środki propagandy to telewizja rozwijała się spontanicznie z inicjatywy oddolnej - inżynierów dziennikarzy radiowych. Kierownictwo PZPR z towarzyszem Wiesławem Gomułką na czele nie dostrzegali znaczenia telewizji jako instrumentu propagandy partyjnej a raczej traktowali ją jako środek upowszechniania kultury.

Książka "Wielki mały ekran. Telewizja a codzienność Polaków w latach sześćdziesiątych. Seria: W PRL" - Patryk Pleskot - oprawa miękka - Wydawnictwo TRIO. Książka posiada 208 stron i została wydana w 2007 r.