pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Tożsamość narodowa, kultura popularna i życie codzienne

Autor książki:

Tim Edensor

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Rok wyd.: 2004
Oprawa: miękka
Ilość stron: 268 s.
Wymiar: 165x240 mm
EAN: 9788323319191
ISBN: 83-233-1919-7
Data: 2005-11-08
Cena wydawcy: 29.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

“Jest to obszerna analiza problemu, w jaki sposób kultura popularna i życie codzienne stają się znaczącymi komponentami tożsamości narodowej. Opierając się na fascynującym zbiorze materiałów z różnych społeczeństw, Tim Edensor bada jej zmieniający się charakter. Mówiąc w skrócie, jest to aktualna, pełna twórczej energii i nowatorska analiza współczesnych «narodów»”.

John Urry, University of Lancaster

Kopuła Milenijna, Braveheart i Rolls Royce. W jaki sposób te ikony narodowe prowadzą do reprodukcji i transformacji poczucia tożsamości narodowej? Jak zmienia się tożsamość narodowa w czasie i przestrzeni, jak dochodzi do jej kwestionowania i jaki wpływ wywiera na nią globalizacja?
Niniejsza książka pokazuje sposoby reprezentacji, odgrywania, pojmowania przestrzennego i materializacji tożsamości narodowej przez kulturę popularną i życie codzienne. Okazuje się, że tożsamość narodowa stanowi nieodłączną część rzeczy, które z reguły przyjmujemy za oczywiste – od krajobrazów i nawyków żywieniowych do turystyki, kina i muzyki. Nasze konkretne doświadczenie posiadania i prowadzenia samochodu wzmacnia poczucie przynależności, podczas gdy przeboje hollywoodzkie i wystawy narodowe dostarczają kontekstu nieustannemu i często kwestionowanemu procesowi formowania tożsamości narodowej. Tym i wielu innych formom i praktykom kulturowym towarzyszą przykłady pochodzące ze Szkocji, Zjednoczonego Królestwa jako całości, Indii i Mauritiusu. Książka odnosi się też do znaczącego zaniedbania kultur popularnych w pracach poświęconych nacjonalizmowi i stanowi istotny przyczynek do debaty o relacjach pomiędzy kulturą “wysoką” a “niską”.

Tim Edensor, Staffordshire University

Książka "Tożsamość narodowa, kultura popularna i życie codzienne" - Tim Edensor - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Książka posiada 268 stron i została wydana w 2004 r.