pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Technologiczna codzienność. Internet, bank, telewizja. Seria: Obyczaje, prawo i polityka. Życie codzienne

Autor książki:

Piotr Żabicki

Dane szczegółowe:
Wydawca: TRIO
Rok wyd.: 2007
Oprawa: miękka
Ilość stron: 221 s.
Wymiar: 145x205 mm
EAN: 9788374361071
ISBN: 978-83-7436-107-1
Data: 2007-03-22
21.74 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis książki:

W latach 1984-1986 prowadzitem w Oddziale Warszawskim Polskiego Towarzystwa Socjologicznego otwarte seminarium Pamiętnik Życia Codziennego, na którym dyskutowaliśmy na tematy takie, jak korupcja, kartki, kolejki czy niesłychana popularność serialu o Isaurze, "białej niewolnicy", którymi żyio na co dzień przytłoczone kryzysem i stanem wojennym spoteczeństwo polskie. Seria nawiązuje do tego seminarium, chcąc uchwycić codzienność i odświętność, która tę codzienność przerywa, politykę widzianą z perspektywy uczestniczących w niej i przyglądających się ludzi, prawo rozumiane jako to, co ludzie za swoje i cudze prawo uważają, i obyczaje jako lokalne praktyki postępowania i interpretacji świata. Seria oferuje książki pozwalające wejść w perspektywę uczestników konkretnych sytuacji społecznych, jest przeznaczona dla wszystkich interesujących się wspótczesnym życietn społecznym, jego wewnętrznymi sprzecznościami i dylematami.
prof. Jacek Kurczewski
Autor zajmuje się m.in. rolą webmastera i jego aktywnością na polu zarządzania i edukacji. Jeden fragment poświęcony jest sektorowi bankowemu.
Tutaj Piotr Żabicki koncentruje się na analizie nowych relacji, jakie pod wpływem technologii informatycznej tworzą się między bankami a klientami.
Okazuje się, że na tym polu obserwujemy zmiany, które mają istotne znaczenie dla komunikacji spotecznej. Tworzą się bowiem nowe typy relacji z instytucjami i powstają - co warto odnotować - nowe grupy poddawane presji "wykluczenia informacyjnego" (digital divide).
prof. Eugeniusz Wilk
Należy patrzeć z wielką nadzieją na wszelkie próby opisu naszej codzienności - nawet jeśli dotyczą bardzo wąskich zagadnień. Praca Piotra Żabickiego to bardzo odważna próba intelektualnego opanowania tego obszaru. Autora interesuje tworzenie się świata technologicznego, przemiany technologii, wypieranie jednych przez drugie oraz całokształt procesów związanych z technologiczną dynamiką i codziennością. Jest zdania - i nie jest to stwierdzenie na wyrost - że technologie ksztattują naszą codzienność w sposób dotychczas niespotykany. W efekcie tego procesu samo określenie "codzienność" zaczyna zawierać pierwiastek technologiczny.
prof. Wiestaw Godzic

Książka "Technologiczna codzienność. Internet, bank, telewizja. Seria: Obyczaje, prawo i polityka. Życie codzienne" - Piotr Żabicki - oprawa miękka - Wydawnictwo TRIO. Książka posiada 221 stron i została wydana w 2007 r. Cena 21.74 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wprowadzenie. Od elektronicznego zegarka w stronę pytań o technologie

Rozdział 1. Technologia - komunikacja - konsumpcja: sieć powiazań

Technologia - podstawowe znaczenia i zależności
Perspektywy badawcze: próby opisania „nowego porządku świata"
Technologia: systematyzacja
Technologiczne implikacje
Technologia i użytkownicy
Tech-ideologie
Główne wątki technologicznego konsumpcjonizmu
Kapitał ekonomiczny i/kontra kapitał kulturowy
Konsumpcjonizm: dookreślenia
Strategie stwarzania technologicznego świata
Następowanie technologii po technologiach
Multimedia i interaktywność
Przedmiot, gadżet, plug-in
Z perspektywy komunikacji społecznej
Komunikacja masowa, komunikacja spazmatyczna
Propagowanie, czyli kontrowersje, emocje, pragnienia
Edukacja komunikacyjna versus wykluczenie informacyjne

Rozdział 2. Webmaster: społeczny plug-in nowych technologii komunikacyjnych

W kierunku portretu webmastera
Formy pionierskie, formy dzisiejsze, czyli ewolucja webmastera
Who is who, czyli krótka historia webmasterstwa
Artysta i/lub rzemieślnik - motywacje i umiejętności
Webmasterska codzienność: wpływy i oceny
Webmaster.edu
Webmaster jako nauczyciel
Webmaster: uczeń i filozof
Webmaster w internecie i poza nim
Atrybuty i role
Społeczny plug-in
Webmaster - sieć — prognozy

Rozdział 3. Bank jako technologia, bank i technologie - dwa wymiary komunikowania

Wyobraźnia ekonomiczna i marketing bankowy
Ekonomiczne „poruszenie duszy"
Kulturowe oblicze marketingu bankowego
Technologia w banku, bank jako technologia
W mitycznym skarbcu finansowej obfitości
E-dostęp do banku
Komunikacyjna praktyka bankowa - strona internetowa, reklama prasowa, broszura promocyjna. Kalalogi usług czy przestrzenie quasi-edukacyjne?
Strony internetowe
Reklama prasowa
Broszury promocyjne

Rozdział 4. Nowe technologie w kontekstach komunikacji telewizyjnej

Technologia o technologiach, komunikowanie o komunikowaniu
Telewizja - kultura - komunikacja
Od paleo- do neotelewizji: podstawowe rozróżnienie
Neo-i paleotelewizja: generalia
Neo- i paleotelewizja: elementy
Telewizyjne strategie propagowania
Technologia przyciąga
Technologie i podtrzymywanie uwagi widza
Technologie i aktywność widza
Teletubisie - strategie nawiązujące do technologii w serialu dla dwulatków
Programy o technologiach i technologie w programach
Interfejs, czat i inne formy zapożyczone przez telewizję
Programy o technologiach
Tenbit.pl - w stronę technologicznych wymiarów kultury
Środa, godzina 0.30-1.30
Widz i technologie - symbioza w przestrzeniach telewizji
Hipermarket
Tenbit
Kultura gadźetu
Codzienność i maskarady w studio

Zakończenie. Technologiczna codzienność
Posłowie. Magiczny świat konsumpcji w wieku komputera
sieci (Kazimierz Krzysztofek)
Bibliografia
Summary