Starbucks. Sztuka wyciągania wniosków z porażek czyli rewolucyjny przepis Schultza na wielki sukces
Howard Schultz
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | ZNAK |
Rok wyd.: | 2012 |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 312 s. |
Wymiar: | 160x240 mm |
EAN: | 9788324016884 |
ISBN: | 978-83-2401-688-4 |
Data: | 2012-03-15 |
Opis książki:
W pewne wtorkowe popołudnie w lutym 2008 roku Starbucks zamknął wszystkie swoje lokale w Stanach Zjednoczonych.Informacja wywieszona na 7100 zamkniętych drzwiach głosiła: Potrzebujemy trochę czasu, by ulepszyć nasze espresso.
Przygotowanie dobrego espresso wymaga wprawy.
Dlatego też postanowiliśmy poświęcić się udoskonaleniu tej sztuki .
Decyzje tę podejmuje Howard Schultz. Gdy istnienie Starbucksa staje pod znakiem zapytania i firma zaczyna przynosić gigantyczne straty, Schultz wraca do gry. Tak jak Steve Jobs po powrocie do Applea, Schultz dokonuje rewolucji, wprowadza śmiałe i często kontrowersyjne zmiany, stawiając swą firmę na nogi.
Na tym jednak podobieństwa do Jobsa się kończą. Schultz proponuje zupełnie inny pomysł na biznes i jego prowadzenie: stawia na ludzi, tradycyjne wartości, proste i doskonałe espresso.
Efekt Dziś Starbucks to 60 milionów kubków kawy tygodniowo wydawanych w 16 tysiącach kawiarni w 54 krajach.
Howard Schultz to jeden ze 100 najbardziej wpływowych ludzi na świecie, jednak jego droga do sukcesu nie była łatwa. Pochodzi z biednej rodziny, wychował się na Brooklynie. Mimo to nigdy nie poddawał się przeciwnościom losu, uzyskał stypendium i ukończył Northern Michigan University, rozpoczął pracę w Seattle w firmie Starbucks, a kiedy jego innowacyjne pomysły nie spotkały się z aprobatą zarządu, stworzył swoją własną sieć kawiarni Il Giornale. Po dwóch latach właściciele Starbucksa postanowili wycofać się z branży i sprzedali firmę Schultzowi. Ten zainwestował w rozwój całej sieci, dzięki czemu stworzył najważniejszą i największą sieć kawiarni na świecie.
Starbucks to jeden z najważniejszych biznesowych hitów ostatnich lat - książka gościła na szczycie listy bestsellerów New York Timesa, a Amazon zaliczył go do grona najważniejszych książek roku.
Książka "Starbucks. Sztuka wyciągania wniosków z porażek czyli rewolucyjny przepis Schultza na wielki sukces" - Howard Schultz - oprawa twarda - Wydawnictwo ZNAK. Książka posiada 312 stron i została wydana w 2012 r.