pokaz koszyk
tylko: autor tytuł  24h
»
»
»
Rynek i katedra. Polskie spory o media publiczne
książka:

Rynek i katedra. Polskie spory o media publiczne

Dane szczegółowe:
Wydawca: Nieoczywiste
Rok wyd.: 2019
Oprawa: miękka
Ilość stron: 284 s.
Wymiar: 145x205 mm
EAN: 9788363391935
ISBN: 978-83-6339-193-5
Data: 2019-09-10
Cena: 41.36  Cena wydawcy: 49.00 zł Oszczędzasz: 7.64 do koszyka pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 1-3 dni

Rynek i katedra. Polskie spory o media publiczne - Juliusz Braun - opis książki:

Od przełomu politycznego w 1989 roku trwają spory o media publiczne. Juliusz Braun - odwołując się do bogatej literatury i własnych doświadczeń związanych z wieloletnią aktywnością na rynku mediów, a także do historii radiofonii i telewizji w Polsce oraz informacji o kształtowaniu się modelu mediów publicznych w Europie i w USA - podjął zadanie uporządkowania wiedzy na temat problemów związanych z funkcjonowaniem publicznej radiofonii i telewizji. Analizuje główne obszary sporów dotyczące:
- formalnych gwarancji i faktycznego zakresu niezależności mediów publicznych od władz administracyjnych i politycznych, roli ciał regulacyjnych, w tym Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, oraz przyczyn i konsekwencji przyjęcia dla polskich mediów publicznych ustawowej formy spółek Skarbu Państwa;
- niezależnych źródeł finansowania, roli abonamentu lub podobnych danin publicznych i zakresu finansowania komercyjnego;
- definicji, praktycznego rozumienia i sposobów egzekwowania obowiązków związanych z realizacją misji publicznej.

W końcowej części książki, krytycznie oceniając obecną sytuację polskich mediów publicznych, autor przedstawia możliwe scenariusze przemian Telewizji Polskiej i Polskiego Radia.


"Juliusz Braun jest być może jedyną w Polsce osobą, która w sprawach związanych z mediami publicznymi ma unikalne doświadczenie uczestnika prac legislacyjnych (jako parlamentarzysta i przewodniczący właściwej komisji sejmowej), regulatora (jako przewodniczący KRRi T) oraz zarządzającego (jako prezes TVP). Podjęcie tematu mediów publicznych przez kogoś z takimi kompetencjami tworzy przesłanki dla oczekiwania lektury ciekawej i na dodatek bardzo potrzebnej wobec niewątpliwego kryzysu mediów publicznych w Polsce. W wielu środowiskach toczy się dyskusja na temat przyszłości mediów, które z założenia mają służyć całemu społeczeństwu, wszystkim obywatelom niezależnie od ich przekonań, systemu wartości i pozycji społecznej. Książka wpisuje się w tę debatę nie tylko poprzez ocenę stanu realizacji zadań publicznych radia i telewizji w dłuższym czasie, ale także poprzez zaoferowanie szerszej perspektywy historycznej i międzynarodowej.

Publikacja ma istotne walory poznawcze i może zainteresować medioznawców, ekspertów prawnych i ekonomicznych, studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej, polityków oraz wszystkich zaciekawionych mediami, w szczególności publicznymi."
dr hab. Tadeusz Kowalski, prof. Uniwersytetu Warszawskiego

Książka „Rynek i katedra. Polskie spory o media publiczne” - oprawa miękka - Wydawnictwo Nieoczywiste.

Książka posiada 284 stron i została wydana w 2019 r.

Oceń, napisz recenzję/opinię [+]
  Bądź pierwszy - napisz opinię, recenzję o książce "Rynek i katedra. Polskie spory o media publiczne"
Produkty podobne:
Tak to się robi w polityce - okładka książki
Tak to się robi w polityce Michał Majewski
Kombi. Słodkiego miłego życia. - okładka książki
Kombi. Słodkiego miłego życia. Prawdziwa historia Sławomir Łosowski, Wojciech Korzeniewski