pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Reklama jako tworzenie rzeczywistości społecznej

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Rok wyd.: 2004
Oprawa: miękka
Ilość stron: 162 s.
Wymiar: 176x250 mm
EAN: 9788323317548
ISBN: 83-233-1754-2
Data:2001-01-13
Cena wydawcy: 25.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Jeśli zastanowić się, co stanowi dominującą aktywność w społeczeństwie przełomu wieków, okaże się, że kupowanie i sprzedawanie. I stąd tak istotnym zjawiskiem, przenikającym życie społeczne jest reklama. Nie sposób się od niej izolować. (...) Autorka książki nie pozostaje na poziomie oczywistej funkcji reklamy, polegającej na zwiększeniu sprzedaży produktów, lecz poszukuje funkcji ukrytych, głębszych, prowadzących do modyfikowania świadomości indywidualnej i zbiorowej, a nawet konstruowania zepełnie nowych stanów rzeczywistości społecznej. Do analizy konstruktywnej, kreującej rzeczywistość roli reklamy, autorka buduje bogaty aparat teoretyczny, nie stroniąc od refleksji filozoficznej - ontologicznej i epistemologicznej. (z recenzji prof. dra hab. Piotra Sztompki)

Książka "Reklama jako tworzenie rzeczywistości społecznej" - Małgorzata Bogunia-Borowska - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Książka posiada 162 stron i została wydana w 2004 r.

Spis treści:

Rozdział I. Człowiek i rzeczywistość społeczna

1. Natura rzeczywistości i jej poznanie
2. Dwuaspektowa natura rzeczywistości
3. Trzy procesy kreowania rzeczywistości
4. Rzeczywistość medialna
5. Proces eksternalizacji
6. Proces obiektywizacji
7. Proces internalizacji
8. Wiedza na temat rzeczywistości społecznej
9. Dynamika przyrostu wiedzy ogólnospołecznej
10. Płaszczyzna intersubiektywna
11. Przezwyciężanie opozycji obiektywne - subiektywne
12. Naturalny porządek społeczno-kulturowy
13..Konstruowanie rzeczywistości społecznej na poziomie tekstu i jego odbioru

Rozdział II. Reklama jako wiedza ogólnospołeczna o rzeczywistości społeczno-kulturowej

1. Porządek społeczno-kulturowy a wiedza ogólnospołeczna
2. Horyzonty wiedzy ogólnospołecznej
3. Przekazy reklamowe jako medialna encyklopedia wiedzy ogólnospołecznej
4. Wspólna wiedza o rzeczywistości społecznej jako czynnik zmiany społecznej i kulturowej
5..Konsumpcja jako sposób zdobywania nowych społecznych kompetencji w Polsce
6..Wspólna wiedza jako warunek egalitaryzmu społecznego i komunikacji kulturowej
7. Egalitarna zasada dystrybucji wiedzy ogólnospołecznej
8. Życie w subuniwersach znaczeń

Rozdział III. Proces tworzenia znaczeń społecznych i kulturowych

1. Proces stylizacji
2. Proces kodyfikacji społecznej
3. Procesy znaczeniotwórcze
4. Reklama jako tworzenie rzeczywistości społecznej

Rozdział IV. Przekaz reklamowy - tworzenie rzeczywistości społecznej

1. Analiza ilościowa telewizyjnych przekazów reklamowych
2..Analiza jakościowa przekazów reklamowych w świetle koncepcji wiedzy ogólnospołecznej
3. Analiza przekazów reklamowych (od listopada 1999 do kwietnia 2000)

Rozdział V. Reklama społeczna

1. Reklama społeczna - kształtowanie rzeczywistości społecznej
2. Reklama społeczna jako element marketingu społecznego
3. Reklamy społeczne - analiza

Podsumowanie
Zakończenie
Bibliografia