pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Psychologiczne konteksty internetu

Autor książki:

Barbara Szmigielska

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: WAM
Rok wyd.: 2009
Oprawa: miękka
Ilość stron: 288 s.
Wymiar: 156x232 mm
EAN: 9788375054033
ISBN: 978-83-7505-403-3
Data: 2009-09-07
Cena wydawcy: 39.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Na temat internetu powstało już bardzo wiele badań, a pozycji poświęconych tej problematyce przybywa każdego dnia. Najczęściej są one podejmowane przez przedstawicieli nauk społecznych, ale wśród nich jest wciąż niewiele rozważań teoretycznych i badań prowadzonych przez psychologów.
Autorzy prezentowanych artykułów są przedstawicielami różnych dziedzin psychologii, a teksty stanowią ich wkład do badań nad internetem. Autorzy tekstów empirycznych wykazują, że konsekwencji korzystania z internetu nie da się opisać w prosty sposób przez odwoływanie się do ilościowych i jakościowych zależności, ale że konieczne jest badanie tych zależności w określonych kontekstach. Z kolei autorzy tekstów teoretycznych starają się przedstawić złożoność zjawisk związanych z wirtualną aktywnością współczesnego człowieka, podkreślając konieczność precyzyjnego ich definiowania. Wspólną cechą przedstawionych tekstów jest pokazywanie zarówno podobieństw jak i akcentowanie różnic pomiędzy tym co realne, a tym co wirtualne.
Książka została podzielona na trzy części, celem zwrócenia uwagi czytelnika na określony kontekst psychologicznego funkcjonowania człowieka w rzeczywistości wirtualnej: kontekst rozwoju i wychowania, relacji interpersonalnych oraz zagrożeń.

Książka "Psychologiczne konteksty internetu" - Barbara Szmigielska (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo WAM. Książka posiada 288 stron i została wydana w 2009 r.