pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Pragmatyka Internetu. Web 2.0 jako środowisko

Autor książki:

Rafał Maciąg

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Rok wyd.: 2013
Oprawa: miękka
Ilość stron: 296 s.
Wymiar: 170x240 mm
EAN: 9788323335115
ISBN: 978-83-233-3511-5
Data: 2013-06-27
Cena wydawcy: 39.90 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Internet w XXI wieku wszedł w fazę dojrzałą, nabierając cech specyficznego środowiska organizacyjnego. Jest przestrzenią życia społecznego, kulturowego i biznesowego. Wykształcił właściwe sobie sposoby zarządzania, mechanizmy funkcjonowania i formy organizacyjne. Jego znajomość, potrzebna do przemyślanej i celowej w nim obecności, wymaga rzeczowej wiedzy.

Składa się na nią także historyczny i kulturowy kontekst, powstały wskutek rozwoju sieci, w czasie którego zderzały się różnorodne interesy i oczekiwania. Miały one niezwykle szeroki zakres: od rządowych strategii po anarchistyczne ruchy, od bieżącej pragmatyki biznesowej po polityczne utopie. Jednocześnie rozwijała się i nadal rozwija podstawa technologiczna Internetu, umożliwiając nowe strategie jego użytkowania i usługi.

Niniejsza książka szczegółowo opisuje najnowszą fazę sieci - Web 2.0, kierując się metodycznym, rzeczowym zadaniem dostarczenia podstawowej, praktycznej wiedzy ze wszystkich wspomnianych obszarów. Wykorzystuje przy tym narzędzia pochodzące ze sfery zarządzania, przystosowując je do nowego celu. Jest obowiązkową lekturą dla każdego, kto zamierza zrozumieć, jak spożytkować potencjał sieci w pragmatycznym działaniu organizacyjnym.

Praca dra Rafała Maciąga stanowi fundamentalną i głęboką analizę fenomenu Web 2.0 we współczesnym świecie.

Z recenzji prof. dra hab. Łukasza Sułkowskiego

Książka "Pragmatyka Internetu. Web 2.0 jako środowisko" - Rafał Maciąg - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Książka posiada 296 stron i została wydana w 2013 r.

Spis treści:

Wstęp 9

Część I. Internet jako przedmiot zarządzania 17
Gospodarka Internetu 17
Otoczenie i środowisko 34
Web 2.0 jako środowisko zarządzania 59
Formowanie się utopijnych idei Internetu i ich rzeczywiste podstawy 73
Dygresja na temat ACTA 82
Problem kontroli nad Internetem 85
Dramatyczny krok Jona Postela 88
Szersze aspekty kontroli nad Internetem 91
Komercjalizacja Internetu i jej kontekst makroekonomiczny 98
Kontekst makroekonomiczny 109

Część II. Środowisko Web 2.0 121

Konteksty powstania Web 2.0 121
What Is Web 2.0 (Co to jest Web 2.0) 131
Sieć jako platforma 134
Wykorzystanie inteligencji zbiorowej 136
Blogi 138
Kolektywna inteligencja 143
„Długi ogon” 146
Notowania, rankingi, PageRank 152
Search Engine Optimization (SEO), wyszukiwarki, wyszukiwanie 156
Folksonomia 164
RSS i syndykalizacja 169
Wątpliwości i niepokoje 171
Open source i peer production 174
Wątpliwości i niepokoje 198
Crowdsourcing 202
Dane są następnym „Intel inside” 210
Koniec z cyklem produkcyjnym oprogramowania 220
Software as a Service 227
Lekkie modele programowania 229
Web services 232
Oprogramowanie ponad poziomem pojedynczego urządzenia 238
Bogate wrażenia użytkownika 246
Konkluzje 249
Teoria Web 2.0 i mitologizowanie 259

Bibliografia 281
Spis ilustracji i tabel 291
Summary 293