pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Polskie i bułgarskie firmonimy w perspektywie komunikacyjno-wizualnej

Autor książki:

Patryk Borowiak

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UAM
Rok wyd.: 2021
Oprawa: miękka
Ilość stron: 288 s.
EAN: 9788323239215
ISBN: 978-83-2323-921-5
Data: 2021-10-05
36.61 
Ostatni egzemplarz! pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 1-3 dni

Opis książki:

Nowatorska publikacja z zakresu polskiej i bułgarskiej chrematonimii przedstawia funkcjonowanie firmonimów na szyldach - wizualnych nośnikach informacji i reklamy - w polskich i bułgarskich miastach (m.in. Warszawie, Sofii, Poznaniu, Płowdiwie) w latach 2016-2019. Obiektem zainteresowań autora stały się zwłaszcza szyldy z nazwami lokali gastronomicznych, stanowiące bardzo liczny, jak i różnorodny oraz wyróżniający element pejzażu miast. Podstawą wyboru nazewnictwa były w równej mierze kompetencje zawodowe, jak i zainteresowania badawcze autora, który analizował nie tylko firmonimy jako takie, ale również ich design, zwracając uwagę na fakt, że nazwa i nośnik, na którym została ona ukazana, wzajemnie się warunkują i dopełniają. Autor wskazuje też na znaczenie, jakie w przypadku nazw polskich i bułgarskich odgrywa różnica alfabetów, co wpływa na odbiór zawartych w firmonimie treści. W książce przedstawione zostały również podobieństwa i różnice w kreowaniu i projektowaniu szyldów (pokazano określone tendencje występujące w Polsce i Bułgarii) oraz różnice w ich postrzeganiu przez odbiorców.

Książka "Polskie i bułgarskie firmonimy w perspektywie komunikacyjno-wizualnej" - Patryk Borowiak - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe UAM. Książka posiada 288 stron i została wydana w 2021 r. Cena 36.61 zł. Zapraszamy na zakupy!