pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Podatki w branży FMCG i e-commerce

Autor książki:

Sławomir Łuczak

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Wolters Kluwer business
Rok wyd.: 2020
Oprawa: miękka
Ilość stron: 152 s.
EAN: 9788382231724
ISBN: 978-83-8223-172-4
Data: 2020-12-03
Cena wydawcy: 99.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Publikacja omawia kwestie podatkowe związane z szeroko pojętym sektorem FMCG (Fast Moving Consumer Goods), oferującym głównie produkty szybkozbywalne, zaspokajające podstawowe potrzeby konsumenta takie jak żywność, napoje, kosmetyki i środki czystości. Ze względu na dynamikę tej branży oraz jej powszechność i różnorodność, w polskim prawie trudno o proste i jednoznaczne regulacje, które pozbawiłyby przedsiębiorców wątpliwości dotyczących zasad opodatkowania w sektorze FMCG.

W książce przedstawiono m.in. kwestie dotyczące:
- opodatkowania handlu FMCG na gruncie VAT,
- opodatkowania handlu e-commerce,
- opodatkowania akcji promocyjnych,
- obciążeń fiskalnych w branży FMCG.

Autorzy analizują, m.in. zmiany wynikające z wprowadzenia:
- opłaty cukrowej,
- opłaty od napojów alkoholowych o pojemności nieprzekraczającej 300 ml - tzw. małpek,
- nowej matrycy stawek VAT,
- wiążących informacji stawkowych (WIS),
- kas rejestrujących on-line,
- e-paragonów.

W opracowaniu zawarto również omówienie praktycznych problemów z ich właściwym przyporządkowaniem na przykładzie case study, z uwzględnieniem rozstrzygnięć Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej i polskich sądów administracyjnych.

Książka "Podatki w branży FMCG i e-commerce" - Sławomir Łuczak (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Wolters Kluwer business. Książka posiada 152 stron i została wydana w 2020 r.