pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Opakowania, czyli perfumowanie śledzia. O grafice, reklamie i handlu w PRL-u

Autor książki:

Katarzyna Jasiołek

Dane szczegółowe:
Wydawca: Marginesy
Rok wyd.: 2021
Oprawa: Zintegrowana
Ilość stron: 448 s.
Wymiar: 175x240 mm
EAN: 9788367022071
ISBN: 978-83-6702-207-1
Data: 2021-12-08
43.54 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 3-5 dni

Opis książki:

Co oznaczała tajemnicza jedynka na pudełkach Kto wymyślił sklep samoobsługowy i jak pojawienie się supersamów w Polsce wpłynęło na wygląd opakowań Kto zbierał papierki po cukierkach, opakowania po czekoladach albo ustawiał na meblościance piramidy z puszek po napojach Któż z nas nigdy nie kupił kawy czy landrynek ze względu na puszkę, która będzie miłą dekoracją Albo kto podczas zjadania czekoladek nie rozważał, czy w pudełku po bombonierce schowa listy czy wstążeczki Grafika i forma niektórych powojennych opakowań dziś budzi ogromny sentyment. Przywołuje wspomnienie smaku, zapachu, wyjątkowych chwil. Ówczesne opakowania projektowali rodzimi artyści graficy. Ich nazwiska czasem są znane - to malarze, plakaciści, graficy warsztatowi - a czasem brzmią obco. Twórcy opakowań rzadko mieli okazję sygnować swoje projekty, bo czy ktoś zwróciłby uwagę na podpis na pudełku, kopercie płyty czy etykiecie Katarzyna Jasiołek przekopała się przez tony opakowań. Wszystko po to, by znaleźć odpowiedzi na serię pytań. Kto projektował najlepsze opakowania Dlaczego słoiki i etykiety dyskwalifikowały nasze towary na zachodnich rynkach Jak wyglądał skup opakowań i kto mógł liczyć na to, że jego pudełko czy butelka trafi na wystawę w galerii I czy PRL naprawdę był szary Katarzyna Jasiołek (ur. 1982) - absolwentka Filologii Polskiej na Uniwersytecie Warszawskim. Pisała o nowych technologiach do Komputer Świata, a wcześniej także o mediach do Pressu, o technologii od strony biznesowej. Obecnie regularnie pisze do tytułu branżowego Szkło i Ceramika, pisuje katalogi, których tematyką jest dizajn i wzornictwo. Prowadzi blog Heliotrop (heliotropvintage.pl) o wydarzeniach związanych z wzornictwem, architekturą, fotografią, modą, a także pod marką bloga - podcast, do którego zaprasza twórców, rzemieślników, kolekcjonerów i inne osoby związane z designem. Pisze książki o wzornictwie, m.in. Asteroid i półkotapczan (Marginesy 2020).

Książka "Opakowania, czyli perfumowanie śledzia. O grafice, reklamie i handlu w PRL-u" - Katarzyna Jasiołek - oprawa Zintegrowana - Wydawnictwo Marginesy. Książka posiada 448 stron i została wydana w 2021 r. Cena 43.54 zł. Zapraszamy na zakupy!