pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Instytucje Prawa Prywatnego. Obrót dobrami wirtualnymi w grach komputerowych. Studium cywilnoprawne

Autor książki:

Kamil Szpyt

Dane szczegółowe:
Wydawca: C H Beck
Rok wyd.: 2018
Oprawa: twarda
Ilość stron: 524 s.
Wymiar: 135x220 mm
EAN: 9788381280204
ISBN: 978-83-8128-020-4
Data: 2018-03-29
Cena wydawcy: 189.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Prezentowana publikacja to wybitna praca doktorska dotycząca tematyki obrotu dobrami wirtualnymi w grach komputerowych, która wygrała II Ogólnopolski Konkurs im. Profesora Zbigniewa Radwańskiego. Została także wyróżniona przez Wydział Prawa, Administracji i Stosunków Międzynarodowych Krakowskiej Akademii im. Frycza Modrzewskiego.

Publikację podzielono na sześć rozdziałów:
W rozdziale I zawarto zarówno zarys historii powstania i rozwoju gier komputerowych oraz samego zjawiska wirtualności, jak również stosunkowo rozległe rozważania dotyczące zastosowanych w publikacji pojęć.

Rozdział II poświęcono zagadnieniu prawnej kwalifikacji dó wirtualnych na gruncie obowiązujących przepisów prawa.

W rozdziale III dokonano analizy instrumentów obrotu dobrami wirtualnymi w grach komputerowych. Badania podjęte w niniejszym rozdziale zostały ukierunkowane przez wnioski płynącej z poprzedniego rozdziału, wskazującego na potrzebę znowelizowania przepisów prawnych w kierunku uregulowania sytuacji prawnej dó wirtualnych, jako odrębnego przedmiotu obrotu.

W rozdziale IV zaprezentowano zagadnienie odpowiedzialności stron w obrocie dobrami wirtualnymi w grach komputerowych. Omówiono w nim kwestię odpowiedzialności kontraktowej i deliktowej stron umów zawieranych w ramach obrotu dobrami wirtualnymi z tytułu naruszenia zobowiązań.

W rozdziale V przeanalizowano zagadnienie obrotu dobrami wirtualnymi w kontekście ustalania prawa właściwego oraz jurysdykcji sądowej dla potencjalnych przyszłych sporów sądowych.

W rozdziale VI zaprezentowano wnioski płynące w przeprowadzonej w poprzednich częściach analizy, jak również postulaty de lege ferenda, które - w założeniu - powinny usprawnić i poniekąd "sformalizować" obrót dobrami wirtualnymi w Polsce.

W publikacji występują także liczne odwołania do systemów prawnych innych państw oraz rozstrzygnięć judykatury.

Publikacja adresowana jest do wszystkich osób zainteresowanych prezentowaną tematyką.

Książka "Instytucje Prawa Prywatnego. Obrót dobrami wirtualnymi w grach komputerowych. Studium cywilnoprawne" - Kamil Szpyt - oprawa twarda - Wydawnictwo C H Beck. Książka posiada 524 stron i została wydana w 2018 r.