pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:
 
okładka książki - Wypadek pierworodny
Wypadek pierworodny 20.85 zł pozycja dostępna!
okładka książki - Estetyka - sztuka - media
Estetyka - sztuka - media 28.22 zł pozycja dostępna!
okładka książki - Wybór pism estetycznych
Wybór pism estetycznych 36.70 zł pozycja dostępna!
Księgarnia »
Książki »
»
Muzeum jako przedsiębiorstwo. Łatwo i przystępnie o zarządzaniu instytucją...
Księgarnia »
Książki »
książka:

Muzeum jako przedsiębiorstwo. Łatwo i przystępnie o zarządzaniu instytucją kultury

autor:

Gerald Matt

Dane szczegółowe:
Wydawca: Unus
Rok wyd.: 2006
Oprawa: miękka
Ilość stron: 228 s.
Wymiar: 140x200 mm
EAN: 9788387372248
ISBN: 978-83-8737-224-8
Data: 2006-01-02
Cena wydawcy: 40.00 złpozycja niedostępna

Muzeum jako przedsiębiorstwo. Łatwo i przystępnie o zarządzaniu instytucją kultury - Gerald Matt - opis książki:

"Muzeum jest nie tylko miejscem gromadzenia i ochrony dzieł sztuki, lecz również obszarem, w którym dochodzi do podstawowego dla kultury konfliktu między nostalgią czasu zapamiętanego a dynamiką popychającą nas ku przyszłości. Muzeum jest kwintesencją czasu przyszłego - tu rozgrywa się zasadnicze pytanie o kształt publicznego zarządzania kulturą. Europejskie instytucje kultury niechętnie rozstają się z przywiązaniem do dominowania na rynku sztuki. W wielu narodowych galeriach i muzeach element podsycania populistycznych, nastawionych na konserwację raczej niż na rewolucję gustów publiczności, jest wciąż bardzo żywy i skuteczny. Podnoszone niekiedy w polskiej prasie żądanie "urynkowienia" kultury nie ma wystarczającego uzasadnienia w tradycji europejskiej. Stoi za nim inny postulat - by pieniądze podatnika łożone na kulturę poddać szczególnej "społecznej" kontroli. Mamy tu do czynienia z postulatem niebezpiecznym - łączącym liberalny dogmat o tzw. rynku z populizmem, wynikającym w znacznej mierze z niechęci do współczesnej sztuki. Efekty tego typu myślenia owocowały w ostatnich latach atakami na publiczne galerie sztuki. Liberalizm w sferze upowszechnienia sztuki nie jest bowiem możliwy do pogodzenia z aspiracjami współczesnej sztuki, która z trudnością przebija się do szerszej publiczności, l właśnie dlatego instytucjonalna i finansowa ochrona tej sztuki jest nieodzowna." (Hanna Wróblewska).

Książka „Muzeum jako przedsiębiorstwo. Łatwo i przystępnie o zarządzaniu instytucją kultury” - oprawa miękka - Wydawnictwo Unus.

Książka posiada 228 stron i została wydana w 2006 r.

Oceń, napisz recenzję/opinię [+]
  Bądź pierwszy - napisz opinię, recenzję o książce "Muzeum jako przedsiębiorstwo. Łatwo i przystępnie o zarządzaniu instytucją..."
Gerald Matt - autor m.in.: