pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Media. Szkic z filozofii i pedagogiki dystansu

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Format: pdf
Ilość stron: 152 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788375871852
Data: 2025-05-26
38.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Niniejsza książka mieści się, pod względem poruszanej w niej problematyki, w obszarze zainteresowań pedagogiki kultury. Autor pyta w niej o współczesność, próbuje nadać zachodzącym w niej przeobrażeniom jakiś - na własny użytek zdefiniowany - sens, zastanawia się nad zadaniami edukacji, jakie z tych przeobrażeń mogą wynikać.


Próbuje się przyjrzeć pewnym aspektom współczesnej kultury okiem człowieka poszukującego w niej jakiejś - choćby paradoksalnej i nieciągłej - logiki, i zastanowić się na tym, jakie z tego obrazu mogą płynąć konsekwencje dla myślenia o edukacji. Kwestią interesującą go szczególnie jest kulturowa heterogeniczność, nieciągłość właśnie, stanowiąca o swoistej policentryczności (czy wręcz decentracji, braku centrum) współczesnego pejzażu kulturowego. Można powiedzieć, że mamy tu do czynienia z dość zasadniczą zmianą metafor orientujących myślenie o edukacji i kulturze.


Niniejsza książka jest krytycznym esejem: próbką, szkicem, zarysem problemu. Jest to jedynie zapis własnej próby rozumienia współczesnego „pejzażu medialnego” w kontekście zadań stawianych edukacji. Może jednak przyczynić się nieco do wzmożenia dyskusji na temat zadań edukacji w symulowanym przez telewizję świecie.

E-book „Media. Szkic z filozofii i pedagogiki dystansu” - Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls. Cena 38.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wprowadzenie: Kultura i oddalenie 7
Część pierwsza. Historia, albo trzy historie 21
Upadek, czyli historia mityczna 22
Upodmiotowienie, czyli historia psychologiczna 33
Mówione, pisane, widziane: władza i dyskurs 40
De-naturalizacja, czyli krytyczna historia przedstawień 51
Część druga. Jednostka i społeczeństwo we współczesnym pejzażu medialnym: ku teorii intermedialnej edukacji 73
Media i społeczeństwo 73
Telewizja, biznes i polityka 78
Polityka reprezentacji, czyli co jest (?) oczywiste 83
Mówione, pisane, widziane – raz jeszcze 90
Media, dystans i edukacja 107
Media, szkoła i konstrukcja świata społecznego 110
„Świat wspólny” i misja szkoły 113
Szkoła multimedialna 114
Edukacja jako medium dystansu 123
Kultura wizualna w edukacji krytycznej 130
Wymiary interwencji: kilka postulatów pod adresem edukacji medialnej 134
Zakończenie, chyba bez konkluzji 139
Summary 141
Indeks 143
Bibliografia 145